همشهری آنلاین: یک منبع آگاه از برگزاری جلسه ای با حضور وزرای بهداشت و علوم با رئیس جمهور درباره بررسی گزینه های خود برای تعیین جانشین رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد و به برخی اسامی اشاره کرد که در لیست نهایی ارسال شده برای اعضا هیئت امنا دیده شده اند.

یک منبع آگاه در گفتگو با مهر گفت: چند نفر از اعضای هیئت امنای دانشگاه آزاد برای ریاست فرهاد دانشجو بر دانشگاه آزاد تلاش می کنند و وزیرعلوم و بهداشت نیز که از اعضای هیئت امنا هستند روز گذشته گزینه های نهایی خود را در حضور رئیس جمهور مطرح کردند.

وی ادامه داد: تا روز گذشته این دو وزیر نظر خود را درباره ریاست فرهاد دانشجو بر دانشگاه آزاد به رئیس جمهور اعلام کرده بودند و دکتر احمدی نژاد نیز با این گزینه موافق بود.

این منبع آگاه درباره هماهنگی برخی آرا در جلسه روز چهارشنبه هیئت امنا دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دکتر فریدون عزیزی - عضو هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی، پزشک است و در واقع همکار وزیر بهداشت است که می تواند با نظر وزیر بهداشت موافق باشد. از سوی دیگر فرهاد دانشجو برادر وزیر علوم است و وزیر علوم با ریاست وی موافق است.

وی تأکید کرد: این سه عضو هیئت امنای دانشگاه آزاد با جلب نظر محمدیان - رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها و عضو هیئت امنای دانشگاه آزاد می توانند 5 رای از 9 رای اعضا را برای ریاست فرهاد دانشجو کسب کنند.

این منبع آگاه همچنین اظهار داشت: اگر محمدیان رای مستقل دهد و این 5 نفر روی فرهاد دانشجو توافق نکرده باشند، ممکن است دکتر ولایتی برای این منظور در نظر گرفته شود.

وی گفت: یقیناً حمید میرزاده - دبیر هیئت موسس دانشگاه آزاد برای ریاست دانشگاه رای نمی آورد زیرا شورای عالی انقلاب فرهنگی به وی رای نمی دهد و اگر پاسخ فرهاد دانشجو برای ریاست دانشگاه آزاد منفی باشد با توجه به اینکه فرهاد رهبر نیز درباره این موضوع جواب قطعی منفی داده است گزینه دیگری باقی نمی ماند.

وی درباره دیده نشدن اسم دکتر ولایتی در لیست هیئت امنا به مهر گفت: اسم دکتر ولایتی تا ساعت 15 روز جمعه در لیست نهایی به منظور بررسی توسط اعضای هیئت امنا بود اما از ادامه کاندیداتوری انصراف داده است. هر چند اسم دکتر ولایتی در لیست نهایی نیست اما وی برای معرفی نیازی به ارائه شرح حال علمی ندارد.

این منبع آگاه درباره برخی اسامی موجود در لیست نهایی اعضای هیئت امنا گفت: اسامی کریم زارع، علی محمد رنجبر، فرهاد دانشجو، سرورالدین، سید حسن شجاعی فر و غلامعلی افروز در لیست نهایی قرار دارد.

 

 

کد خبر 156633

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز