مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۰ - ۱۰:۳۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: تصاویری زیبا از ایستگاه فضایی بین المللی در حالی به ثبت رسیده‌اند که این لابراتوار مدارگرد بزرگ در حال عبور از کنار ماه و مشتری است

عبور ایستگاه فضایی از کنار ماه و مشتری

در یکی از این تصاویر که توسط عکاس ناسا، "لارن هارنت" به ثبت رسیده، از ماه در لحظه‌ای عکاسی شده است که ایستگاه فضایی بین المللی در حال عبور از مقابل صورت همسایه زمین است.

هارنت این تصویر را در چهارم ژانویه و از مرکز فضایی جانسون ناسا در هیوستون به ثبت رسانده و سپس با ترکیب چندین تصویر با یکدیگر ماه را قبل و بعد از عبور ایستگاه فضایی بین المللی از کنار ماه نمایش داده است.

ایستگاه فضایی بین المللی بزرگترین فضاپیمایی است که تا به حال ساخته شده و ابعادی به اندازه یک زمین فوتبال دارد. در حال حاضر این ایستگاه میزبان 6 فضانورد است و با سرعتی برابر 28 هزار کیلومتر بر ساعت در ارتفاع 386 کیلومتری از زمین در حرکت است.

به گزارش مهر، در درخشان‌ترین حالت ممکن، ایستگاه فضایی می‌تواند درخشان‌تر از سیاره زهره به نظر بیاید به طوری که بتوان آن را با کمک چشم غیر مسلح نیز مشاهده کرد. در عکس‌های هارنت، کره ماه به وضوح و با جزئیاتی دقیق دیده شده و می‌توان صفحات خورشیدی ایستگاه فضایی را نیز به خوبی تشخیص داد.

عبور ایستگاه بین المللی فضایی از کنار ماه (سمت راست) و از نزدیکی مشتری(سمت چپ)

هارنت اولین کسی نبود که در این هفته از ایستگاه فضایی تصویربرداری کرد، در روز پنجم ژانویه عکاسی به نام "مایک کیلیان" ایستگاه فضایی را در حالی مشاهده کرد که از کنار سیاره درخشان مشتری عبور می‌کرد.

ایستگاه فضایی تنها فضاپیمایی نیست که با چشم غیر مسلح قابل ردیابی است بلکه لابراتوار مدارگرد "تیانگونگ 1" چین را نیز می‌توان با کمک چشم غیر مسلح مشاهده کرد.

کد خبر 156542
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز