همشهری آنلاین: محمد مهدی شهریاری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس هشتم با تاکید بر اینکه مواضع ضد ایرانی انگلیس، روی مذاکرات ایران با ۱+۵ سایه انداخته است، گفت: این مواضع، شرایط جدیدی را در مذاکره ایران با گروه۱+۵ به وجود می آورد.

وی درگفت‌و گو با خبرگزاری خانه ملت گفت: انگلیس یکی از کشورهای اصلی گروه۱+۵ است و به همین دلیل بعد از کاهش سطح رابطه ایران با این کشور، احتمال تلاش لندن برای بی اثر کردن مذاکرات ایران با اتحادیه اروپا وجود دارد.

نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فرانسه، آلمان وانگلیس سه کشورمهم در گروه۱+۵ و در عین حال، سردمداران اتهام بستن به ایران هستند، افزود: بنابراین شیطنت انگلیس در روند مذاکره ایران با گروه ۱+۵ قطعی است.

وی، انگلیس را جزء ۳ کشور اصلی در گروه مذاکره کننده دانست و گفت: نظرات انگلیس در تصمیم اتحادیه اروپا، تاثیرگذار است و با سم پاشی که تاکنون علیه برنامه هسته‌ای ایران داشته، تاثیر منفی بر روند مذاکرات گذاشته است.

این نماینده مجلس هشتم، با بیان اینکه شیطنت‌های انگلیس در گروه ۱+۵، با بهانه طرح اخیرمجلس در کاهش رابطه با این کشور، شدت خواهد گرفت، اضافه کرد: شاهد بودیم که بعد از مصوبه مجلس و اتفاقاتی که برای سفارت انگلیس در تهران افتاد، اجماعی علیه ایران انجام گرفت و حتی اتحادیه اروپا در بروکسل علیه ایران جلسه گذاشت، این فضا را در حقیقت لندن برای تهران رقم زد.

شهریاری با تاکید بر اینکه مواضع ضد ایرانی انگلیس، روی مذاکرات ایران با ۱+۵ سایه انداخته است، تصریح کرد: این مواضع، شرایط جدیدی را در مذاکره با گروه۱+۵ به وجود می آورد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه در این شرایط، پیش شرط ایران برای گفت‌و گو احترام متقابل است، ادامه داد : این شرط ایران در دور جدید مذاکرات باید رعایت شود.

مسئول وزارت امور خارجه انگلیس در مصاحبه با روزنامه الاهرام مصر گفته است،تنش های موجود بین انگلیس و ایران باعث نمی شود که انگلیس از مذاکره با ایران در قالب گروه ۱+۵ کنار بکشد. بلکه اتفاقا دولت انگلیس مذاکره با ایران را ادامه خواهد داد.

کد خبر 155281
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز