همشهری آنلاین: عضو سابق پارلمان انگلیس، اقدام آفکام در ممنوعیت پخش پرس تی‌وی از ماهواره اسکای را که به دلیل پوشش شفاف اخبار از سوی این شبکه اتفاق افتاده، به منزله ضربه‌ای به دولت انگلیس دانسته است.

george galloway

جرج گالووی در مصاحبه با پرس تی‌وی تصریح کرد: (پرس تی‌وی) طی چند سال گذشته به دلیل نقایص سایر شبکه‌ها به سرعت و به میزان زیادی مخاطب جذب کرده است.

گالووی افزود: دولت انگلیس دوست دارد به لباس آزادی ملبس شود اما در حقیقت از دوستی با آزادی فاصله زیادی دارد و آن‌ها در جریان اقدامات‌اشان علیه پرس تی‌وی طی چند ماه گذشته و این اقدام اخیر آن (دشمنی با آزادی را) نشان داده‌اند.

وی خاطرنشان کرد، تصمیم آفکام در زمینه ممنوعیت پخش پرس تی‌وی برای مردم انگلیس، بیش از این شبکه به دولت انگلیس ضربه زد چرا که از موضع ریاکارانه لندن در خصوص حمایت از آزادی بیان و آزادی اظهارنظر پرده برداشت.

سازمان نظارت بر رسانه‌های انگلیس (آفکام) در یک حرکت متناقض و بدون هیچ‌گونه پاسخ درستی به نامه‌های مدیر شبکه پرس تی‌وی، روز جمعه (۲۰ ژانویه، ۳۰ دی) مجوز این شبکه در انگلستان را لغو و در نهایت پخش آن را از ماهواره اسکای ممنوع کرده است.

آفکام همچنین جریمه‌ای ۱۰۰ هزار پوندی را به پرس تی‌وی تحمیل کرده است.

بسیاری از ناظران، مقابله خصمانه دولت انگلیس علیه پرس تی‌وی را به اقدام این شبکه در زمینه پوشش گسترده و شفاف نقش دولت انگلیس در کشتار صدها هزار غیرنظامی در عراق و افغانستان نسبت می‌دهند.

به گفته ناظران، این رفتار برای دولت انگلیس که دارای بیش از ۴۰۰ سال سابقه استعمارگری مملو از نقض حقوق افراد، قتل و غارت‎گری دارایی‌های مختلف ملت‌هاست، کاملا طبیعی به نظر می‌رسد.

گالووی در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر تمامی جهان می‌توانند مشاهده کنند که پرچمی که شما (دولت انگلیس) روی صحنه نشان می‌دهید پرچم ریاکاری و تزویر است و نه دموکراسی.

کد خبر 158089
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ارتباطات و فناوری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز