سه‌شنبه ۲۷ دی ۱۳۹۰ - ۰۹:۱۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: ویلیام هیگ، وزیر خارجه انگلیس می‌گوید همه گزینه‌ها درباره برنامه هسته‌ای ایران برای اعمال فشار بیشتر بر این کشور روی میز قرار دارند.

انگلیس

به گزارش پرس تی وی، وزیر خارجه انگلیس روز یکشنبه (۲۵ آذر، ۱۵ ژانویه) در مصاحبه با شبکه خبری اسکای گفت: ما هرگز هیچ چیز را منتفی ندانستیم. ما هیچ گزینه ‌یا حمایت از هر گزینه‌ای را رد نکردیم. ما معتقدیم که همه گزینه‌ها باید بر روی میز باشند، این بخشی از فشار بر ایران است.

انگلیس و دیگر کشورهای غربی در پی انتشار گزارش اخیر آژانس بین‌المللی در ماه نوامبر درباره برنامه هسته‌ای ایران، تحریم‌های بیشتری را علیه جمهوری اسلامی وضع کردند.

با این حال، ویلیام هیگ اذعان کرد اعمال تحریم‌ها نمی‌تواند مانع فعالیت صلح‌آمیز هسته‌ای ایران شود.

وزیر خارجه انگلیس گفت: سیاست‌های اعمال تحریم همیشه موفق نیستند. اما این بهترین راهی است که ما برای افزایش فشارها پیش رو داریم.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گزارش نوامبر، ایران را متهم می‌کند که پیش از سال ۲۰۰۳ میلادی فعالیت‌هایی را در ارتباط با دستیابی و توسعه جنگ‌افزارهای هسته‌ای انجام داده است و این فعالیت‌ها احتمالا اکنون نیز در حال انجام است.

ایران با رد این ادعاها، گزارش آژانس را نامتوازن، غیرحرفه‌ای و برخوردار از انگیزه سیاسی ناشی از فشار سیاسی عمدتا از سوی آمریکا دانسته است.

دولت‌های غرب با ادعای نظامی بودن برنامه ‌هسته‌ای ایران، همواره تهران را با گزینه حمله نظامی تهدید کرده‌اند.

این درحالی است که تهران ضمن همکاری کامل با ناظران و نمایندگان آژانس برای هرگونه نظارت بر تاسیسات هسته ای ایران و رفع هرگونه ابهام از برنامه صلح آمیز هسته‌ای این کشور، تاکید می‌کند به عنوان یکی از امضاکنندگان پیمان منع گسترش جنگ‌افزارهای هسته‌ای و یکی از اعضای آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، از حق توسعه و دستیابی به فن‌آوری صلح‌آمیز هسته‌ای برخوردار است.

کد خبر 157515
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز