همشهری آنلاین: یک روزنامه نگار می‌گوید آفکام با حذف پرس تی‌وی از طیف گسترده شبکه‌های خبری ماهواره‌ای که از راشا تودی تا فاکس نیوز را در بر دارد مرتکب سانسور شده است.

آفکام

پیتر پرستون در مقاله‌ای که (۷ اسفند، ۲۶ فوریه) در گاردین منتشر شد، تصریح کرد: ای کاش در خصوص ناپدید شدن پرس تی‌وی از برنامه‌های تلویزیونی انگلیس این قدر احساس ناراحتی نمی‌کردم،

وی در ادامه افزود، این شبکه خبری صدایی در این مجموعه و بخشی از این طیف بود.

پرستون که نویسنده و ویراستار سابق گاردین نیز است در ادامه افزود، ممنوعیت پخش پرس تی‌وی بر اساس آن‌چه که ضوابط و مقررات اداری خوانده شده به منزله خودخواهی محض است.

وی از جامعه تلویزیون سلطنتی، که مجمعی پیش‎گام در رابطه با بررسی برنامه‎های تلویزیون و رسانه‌های مشابه در انگلیس به شمار می‌رود، نیز به دلیل اعتراض نکردن به بدرفتاری آفکام با پرس تی ‌وی انتقاد کرد.

سازمان نظارت بر رسانه‌های انگلیس (آفکام) از ۲۰ ژانویه و با بهانه این‌که پرس تی‌وی قوانین پخش این سازمان را نقض کرده است، ضمن لغو مجوز پخش این شبکه آن را از ماهواره اسکای حذف کرد.

آفکام همچنین پرس تی‌وی را به پرداخت جریمه‌ای معادل ۱۰۰ هزار پوند محکوم کرد. فشار آفکام به پرس تی‌وی پس از آن شدت گرفت که این شبکه خبری اقدام پلیس انگلیس در زمینه سرکوب معترضان به سیاست‌های ریاضتی را در لندن و سایر شهرهای انگلیس پوشش داد.

گفته می‌شود آفکام با خاندان سلطنتی انگلیس روابط نزدیکی دارد. اسناد منتشر شده از سوی پایگاه خبری ویکی لیکس نشان می‌دهد برنامه‌های پرس تی‌وی درخصوص ازدواج سلطنتی در انگلیس، موجب خشم خاندان سلطنتی شده است. بسیاری از انگلیسی‌ها، هزینه‌های این مراسم را غیرمعقول و گزاف توصیف کردند.

بسیاری از ناظران معتقدند مبارزه خصمانه دولت انگلیس با پرس تی‌وی از اقدام این شبکه خبری در پوشش گسترده و شفاف نقش لندن در کشتار ده‌ها هزار تن از مردم بی‎گناه در افغانستان و عراق نشات گرفته است.

پرس تی‌وی به صورت گسترده حمایت انگلیس از نظام‌های سلطنتی خودکامه در حاشیه خلیج فارس و مشروعیت بخشی لندن به رژیم‌های دیکتاتوری در بحرین و عربستان سعودی را پوشش داده است.

وی با طرح این سوال به مقاله خود پایان داد، و این‌ استدلال که این اقدام سانسور نبوده چرا که شما هنوز هم می‌توانید این شبکه را روی لپ تاپ خود دریافت کنید، کاملا احمقانه است. اگر این طور است پس چرا خودتان از این مجموعه خارج نمی‌شوید ؟

کد خبر 161956
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز