همشهری آنلاین: نخستین دوره مسابقات قرآن فرهنگیان در مراحل مدرسه‌ای، منطقه‌ای، استانی و کشوری برگزار می‌شود.

قرآن

به گزارش خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا)، مسابقات قرآن فرهنگیان در سال تحصیلی جاری برای نخستین‌بار همزمان با مسابقات قرآن و نماز دانش‌آموزان در سراسر کشور برگزار می‌شود.

براساس این گزارش، نخستین دوره مسابقات قرآن فرهنگیان با حضور فرهنگیان علاقه‌مند در مراحل مدرسه‌ای، منطقه‌ای، استانی و کشوری برگزار می‌شود که فرهنگیان پس از کسب موفقیت در مرحله مدرسه‌ای به مرحله منطقه‌ای و پس از کسب موفقیت در این مرحله به منطقه‌ استانی معرفی می‌شوند تا در صورت موفقیت در این مرحله نیز به مرحله کشوری راه پیدا کنند.

فرهنگیان برگزیده در مرحله کشوری این مسابقات، برای شرکت در نخستین المپیاد بین‌المللی قرآن که اواخر تابستانی 91 از سوی وزارت آموزش و پرورش برگزار خواهد شد، آماده خواهند شد.

مسابقات قرآن فرهنگیان در رشته‌های روخوانی، روان‌خوانی، حفظ و مفاهیم است که به دلیل اجرایی شدن طرح نهضت ملی حفظ قرآن کریم بحث مسابقات حفظ با جدیت بیشتری دنبال می‌شود.

گزارش ایکنا حاکی است، زمان برگزاری نخستین دوره مسابقات قرآن فرهنگیان هنوز مشخص نشده و به زودی از سوی اداره‌کل امور قرآن، نماز و عترت وزارت آموزش و پرورش اعلام خواهد شد.

یادآور می‌شود، همزمان با برگزاری مسابقات قرآن فرهنگیان در سراسر کشور، مسابقات قرآن ویژه معلمان و کارکنان مدارس و ادارات آموزش و پرورش استثنایی کشور نیز برگزار خواهد شد که این مسابقات در مراحل مدرسه‌ای، منطقه‌ای، استانی و کشوری برگزار خواهد شد. 

کد خبر 155152
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار دین و اندیشه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز