سه‌شنبه ۶ دی ۱۳۹۰ - ۰۷:۲۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: دبیر بخش تصویرگری چهارمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر عنوان کرد که به دلیل برگزارنشدن چندین ساله دوسالانه، جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر امکانی برای نمایش عمومی آثار هنرمندان این رشته است.

به گزارش همشهری آنلاین، علی هاشمی شهرکی، دبیر بخش تصویرگری چهارمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر گفت: با توجه به اینکه سال‌های زیادی از برگزار نشدن دوسالانه تصویرگری می‌گذرد، وجود این رشته در جشنواره هنرهای تجسمی فجر می‌تواند فرصت خوبی برای نمایش آثار باشد.

وی افزود: با اینکه در این سال‌ها نمایشگاه‌هایی در زمینه تصویرگری برگزار شده است، اما جشنواره‌ای با این وسعت و عمومیت برگزار نشده بود تا تصویرگران بتوانند آثارشان را نشان دهند.

هاشمی شهرکی همچنین درباره برگزاری جشنواره در دیگر استان‌ها ابراز کرد: متاسفانه تصویرگران بالقوه‌ای در شهرستان‌ها نداریم و تعداد آنها در مقایسه با هنرمندان تهرانی کم است اما همین که جشنواره در دیگر شهرها نیز برپا می‌شود، امکانی به علاقمندان هنرهای تجسمی می‌دهد تا با آثار جشنواره آشنا شوند.

وی در مورد توجه به مواردی که می‌تواند به بهترشدن جشنواره کمک کند، عنوان کرد: امسال برای اولین بار است که جشنواره هنرهای تجسمی در رشته تصویرگری نیز برگزار می‌شود و برای همین نمی‌توان وضعیت آن را با آن دوره‌های قبل مقایسه کرد.

هاشمی شهرکی ادامه داد:به صورت کلی می‌توان گفت یکی از اصلی ترین نیازهای یک جشنواره چاپ کاتالوگ است و به شرطی که به موقع چاپ شود تا در اختیار مخاطبان قرار گیرد.

وی ادامه داد: اگر کسی موفق نشود در زمان برگزاری از آثار جشنواره یا نمایشگاه دیدن کند، می‌تواند به وسیله کاتالوگ از فضای نمایشگاه و آثاری که در یک دوره خلق شده‌اند آگاه شود.

هاشمی شهرکی افزود: یکی دیگر از کارهایی که می‌توان برای جشنواره هنرهای تجسمی فجر انجام داد این است که یک گالری آنلاین تاسیس شود تا به این نحو کسانی که امکان دیدن نمایشگاه را ندارند، از چگونگی جشنواره اطلاع پیدا کنند.

چهارمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر در رشته‌های نقاشی، خوشنویسی، نگارگری، عکاسی، تصویرسازی، کاریکاتور، پوستر، سفال و سرامیک، مجسمه‌سازی، فیلم‌های تجسمی و همایش 10 بهمن تا 14 اسفند ماه برگزار می‌شود.

مهلت ارسال آثار به بخش اصلی چهارمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر تا 10 دی‌ماه و مهلت ارسال آثار به بخش ویژه بیداری اسلامی، بخش فیلم‌های تجسمی و ارسال مقالات برای همایش تا پایان دی‌ماه است.

هنرمندان برای ثبت نام و ارسال آثار می‌توانند به سایت جشنواره به نشانی www.ivafestival.ir مراجعه کنند.

 

 

کد خبر 155122

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز