همشهری آنلاین: مهدی سعیدی که یکی از گرافیست‌های فعال و جوان ایرانی است، به‌عنوان یکی از 30 طراح گرافیک در کتاب "استادان جدید طراحی پوستر" معرفی شده که به زودی توسط انتشارات راکپورت منتشر خواهد شد.

به گزارش ایلنا، مهدی سعیدی، طراح گرافیک با اشاره به مطلب فوق گفت: کتابی باعنوان "استادان جدید طراحی پوستر" به زودی توسط انتشارات راکپورت منتشر خواهد شد که فقط از 30 طراح گرافیک بین‌المللی‌ از کشورهای مختلف دنیا برای این کتاب دعوت به عمل آمده که خوشبختانه من یکی از این 30 نفر هستم.

از ویژگی‌های این کتاب می‌توانم به مصاحبه‌های جذابی که با موضوع گرافیک و به‌ویژه طراحی پوستر با هریک از این هنرمندان شده؛ اشاره کنم.

وی با اشاره به اینکه این کتاب به چهار زبان مهم دنیا "انگلیسی، فرانسه، اسپانیایی و آلمانی" منتشر خواهد شد، گفت: این کتاب قرار است در 40 هزار نسخه چاپ و در سراسر جهان توزیع شود.

مهدی سعیدی با اشاره به انتشار کتاب آثارش در ایران گفت: مجموعه آثارم باعنوان "از خط تا خط" با قطع وزیری توسط نشر آبان به دو زبان فارسی و انگلیسی در 400 صفحه به زودی منتشر خواهد شد که مقدمه این کتاب توسط طراحان مطرح بین‌المللی: آلن لوکرنک از فرانسه، یوجیساتو از ژاپن، نیکولاتروکسلر و رنه ونر از سوئیس نوشته شده است.

وی گفت: این کتاب منتخبی از آثارم است که شامل تمام بخش‌های گرافیک از سال 1999 تا حال حاضر است.

این کتاب شامل تایپوگرافی وطراحی‌هایی با الهام از خوشنویسی است.

این طراح گرافیک در خاتمه گفت: از ویژگی این کتاب می‌توانم به پیش طراح هایی که در کنار کار نهایی به تصویرکشیده شده، اشاره کنم.

مهدی سعیدی متولد 1358 تهران و عضو انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران است که در رشته هنر و طراحی از انگلستان فارغ‌التحصیل شده است.

همکاری و حضور در بیش از 58 نمایشگاه جهانی در کشورهای مختلف ازجمله ایران، سوییس، فرانسه، آمریکا، لهستان، هلند، بلژیک، جمهوری چک، ژاپن، اکراین، مکزیک، اسلواکی و روسیه.

وی برنده جایزه از جشنواره‌های مختلف همچون جایزه ویژه هفتمین دوسالانه جهانی پوستر مکزیک، جایزه سوم جشنواره جهانی پوستر خارکف(اکراین)، جایزه رییس‌جمهور ایالت ترانوا از سه‌سالانه جهانی پوستر اسلواکی، نفر اول دوسالانه پوستر جهان اسلام، دریافت بورس مطالعاتی ـ تحقیقاتی و سفر به پاریس است.

تعدادی از آثار مهدی سعیدی در کتاب‌ها و مجله‌های معتبر در سراسر جهان منتشر شده، ازجمله کتاب گزیده آثار وی که در مرکز ژورژ پومپیدو پاریس منتشر شد.

همچنین تعدادی از آثار این هنرمند در موزه اوزاکی (ژاپن)، موزه ورشو (لهستان)، موزه پوستر آمستردام (هلند)، موزه پوستر مدرن تویاما (ژاپن)، موزه پوستر ترانوا (اسلواکی) و مرکز هنری ژورژ پمپیدو پاریس انتخاب شده است.

 

کد خبر 155630

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز