همشهری آنلاین: در هفته تصویرگری که از ۲۳ تا ۲۸ بهمن‌ماه در خانه هنرمندان برگزار می‌شود،‌ مراسم بزرگداشتی برای فرشید مثقالی، پرویز کلانتری و منوچهر درفشه 3 هنرمند پیشکسوت تصویرگری نیز برگزار خواهد شد.

به گزارش فارس، مراسم هفته تصویرگری با هدف بررسی و معرفی عرصه‌ها و زمینه‌های مختلف هنر تصویرگری، افزایش انسجام حرفه‌ای و معنوی اعضای انجمن، شناسایی و معرفی تصویرگران مستعد و جوان عضو انجمن و فراهم کردن زمینه شناخت بهتر هنر تصویرگری برای مسئولان فرهنگی و هنری، جامعه هنری و هنردوستان در قالب نمایشگاه‎ها، نشست‎ها و کارگاه‎های تخصصی تصویرگری برگزار خواهد شد.

انجمن تصویرگران از کلیه اعضای خود دعوت کرده است تا با ارسال جدیدترین آثار خود در نمایشگاه سالیانه انجمن تصویرگران به عنوان بخش اصلی این مراسم شرکت کنند.

هفته تصویرگری شامل بخش اصلی نمایشگاه سالیانه آثار اعضای انجمن است و در بخش جنبی آن نیز بزرگداشت سه استاد تصویرگر؛ فرشید مثقالی، پرویز کلانتری و منوچهر درفشه برگزار می‌شود و برای هر یک از این استادان نمایشگاهی از آثارشان نیز برپا خواهد شد.

برگزاری جلسه آزاد «دیدار با استاد» برای هر یک از این استادان،‌ برپایی نمایشگاه کمیک استریپ «نگاهی به روند کتاب‎های کمیک‎استریپ از پیش از انقلاب تا کنون در ایران»، برگزاری ورک شاپ آزاد کمیک استریپ در طول جشنواره برای آشنایی عملی علاقمندان با روند تصویرسازی این گونه کتاب‎ها به همرا پخش فیلم روند تولید برگزاری نشست‌های تخصصی تصویرسازی از دیگر بخش‌های هفته تصویرگری است.

هر عضو پیوسته و وابسته انجمن تصویرگران می‌تواند تا سه اثر را که ترجیحا در طول یک سال گذشته آفریده شده است، به دبیرخانه‌ جشنواره ارسال کند.

آثار دریافتی پس از بررسی توسط شورای هنری انجمن به نمایشگاه راه خواهند یافت.

آخرین مهلت برای دریافت آثار توسط دبیرخانه‌ انجمن روز شنبه اول بهمن ماه 1390 خواهد بود.

تصویرگران می‌توانند آثارشان را تا یکم بهمن‌ماه به دبیرخانه این نمایشگاه واقع در تهران، خیابان شریعتی، بین چهارراه قصر و پل سیدخندان، روبه روی وزارت ارتباطات، نبش خیابان جهاد پلاک 838، طبقه سوم، انجمن تصویرگران ارسال کنند.

کد خبر 155907

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز