همشهری آنلاین: احمد عالی، کامبیز درم‌بخش، امرالله فرهادی و پیروز کلانتری به‌عنوان دبیران میهمان بخش ویژه‌ شهر تهران در نهمین جشن تصویر ‌سال و جشنواره فیلم تصویر معرفی شدند

به گزارش همشهری آنلاین، در بخش ویژه نهمین جشن تصویر سال و جشنواره فیلم تصویر که با محوریت شهر تهران از اول تا 20 اسفندماه برگزار می‌شود، احمد عالی دبیر بخش عکس، کامبیز درم‌بخش دبیر بخش کاریکاتور، امراله فرهادی دبیر بخش گرافیک و پیروز کلانتری به‌عنوان دبیر بخش فیلم انتخاب شدند.

بخش ویژه‌ این دوره از جشن تصویر سال و جشنواره‌ فیلم تصویر که با عنوان شهر تهران انتخاب شده است، با مشارکت معاونت اجتماعی و فرهنگی شهر تهران برگزار می‌شود و کلیه‌ آثار تولید شده‌ بیش از سه دهه‌ گذشته بعد از انقلاب را دربر می‌گیرد.

آثار مورد نظر برای چهار بخش اصلی در همه‌ گروه‌های سنی مورد داوری قرار می‌گیرند و در هر بخش عکس، گرافیک، کاریکاتور و فیلم به پنج نفر برگزیده تندیس جشن تصویر سال (ویژه شهر تهران)، دیپلم افتخار و جایزه نقدی اهدا خواهد شد.

آثار ارسالی باید در ارتباط مستقیم با شهر تهران به‌عنوان موضوع اصلی و یا مکان رخداد و یا خلق اثر در سه ‌دهه‌ گذشته نمود داشته باشد:

بخش فیلم؛ کلیه فیلم‌های مستند درباره شهر تهران و یا فیلم‌های کوتاه و یا بلند داستانی که از شهر تهران به‌عنوان لوکیشن لاینفک موضوعی استفاده شده باشد، مورد نظر برگزارکنندگان است.

بخش عکس؛عکس‌های قدیمی از آلبوم‌های خانوادگی که به ‌نوعی از بکگراند (پس زمینه) تصویری شهر تهران برخوردار باشند و نیز تمامی اماکن و فعالیت‌های هنری، فرهنگی، ورزشی، رخدادهای ملی و مذهبی سه ‌دهه‌ گذشته مورد نظر است.

بخش گرافیک؛ فقط پوسترهای تولیدشده در زمینه‌های فرهنگی، هنری، اجتماعی و اقتصادی برای نمایشگاه‌های انفرادی و گروهی هنرمندان و نیز نمایشگاه‌های داخلی و بین‌المللی در ارتباط با شهر تهران مورد قضاوت قرار می‌گیرند.

بخش کاریکاتور؛ آثار خلق شده توسط هنرمندان کاریکاتوریست درباره مسایل و موضوعات مربوط به شهر تهران داوری می‌شوند.

ارسال آثار که به صورت آپلود در سایت رسمی تصویر سال انجام می‌شود، از 8 دی آغاز شده و تا پایان دی‌ماه ادامه خواهد داشت.

متن کامل فراخوان و چگونگی ثبت‌نام با مراجعه مستقیم به سایت رسمی جشن تصویر سال امکان‌پذیر است.

داوران تخصصی چهار رشته‌ یادشده متعاقبا معرفی خواهند شد.

 

کد خبر 156510

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز