همشهری آنلاین: دبیر بخش نقاشی چهارمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر گفت: تاکنون بیش از 4 هزار اثر به دبیرخانه رسیده است.

به گزارش همشهری آنلاین غلامعلی طاهری گفت: هدف ما در بخش نقاشی این بود که روی جریان معاصر نقاشی متمرکز شویم و اتفاقی بیفتد که شاهد ظهور یک جریان در این حوزه باشیم.

طاهری ادامه داد: سفارش اثر به هنرمندان پیشکسوت در دوره های آینده سبب می‌شود تا علاوه بر جنبه حمایتی از هنرمندان، آثار فاخری تولید شود.

دبیر بخش نقاشی چهارمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر گفت: یکی از مهم ترین مواردی که باید سرلوحه جشنواره قرار بگیرد، این است که بخش بین المللی را تقویت کنیم.

اگر رقابت با هنرمندان خارجی در جشنواره گسترش یابد و تقویت شود، هنرمندان داخلی انگیزه بیشتری برای حضور در این جشنواره خواهند داشت.

وی که دبیر اولین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر نیز بوده است، عنوان کرد:جشنواره باید اعتبار هنری خود را با جدیت و سخت‌گیری‌هایی که در انتخاب آثار انجام می‌دهد، ارتقا دهد.

طاهری با تاکید بر حمایت از تولید آثار گفت:این برنامه ها به مناسبت پیروزی انقلاب اسلامی برگزار می‌شوند و به همین دلیل خیلی مهم است، هنرمندانی که آثارشان را ارسال می‌کنند مانند دیگر جشنواره ها برای تولید اثر مورد حمایت قرار گیرند.

اگر بودجه ای برای تولید اثر و حمایت از هنرمندان در جشنواره تصویب شود، می‌تواند موجب دلگرمی آنها شود.

طاهری افزود:می‌توانیم برای دوره های بعد به سمتی پیش برویم که به تعدادی از هنرمندان سفارش کار بدهیم و به این ترتیب در هر دوره آثار فاخر و ماندگاری تولید شود و امیدوارم از سال بعد شاهد سفارش اثر باشیم.

طاهری ادامه داد: با اینکه همه نقاشی ها را ندیده ام اما بنظر می رسد شاهد پیشرفت در فضای هنری کشور هستیم.

دانشجویان هنر ما جستجوگرانه به دنبال فضای جدیدی در آثارشان هستند و به روزبودن را به عنوان یکی از ویژگی های اصلی در کار خود در نظر گرفته اند.

طاهری همچنین به لزوم تبلیغات مناسب برای آشنایی مردم با این جشنواره اشاره کرد:تبلیغات باید در حد و اندازه‌های جشنواره باشد و بعد از اختتامیه هر دوره، شورای سیاستگذاری و دبیران جشنواره آینده مشخص شود.

چهارمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر در رشته‌های نقاشی، خوشنویسی، نگارگری، عکاسی، تصویرسازی، کاریکاتور، پوستر، سفال و سرامیک، مجسمه سازی، فیلم های تجسمی و همایش 10 بهمن تا 14 اسفند ماه برگزار می‌شود.

کد خبر 155896

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز