همشهری آنلاین: چهارمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر در تمام استان کشور برگزار می‌شود.

به گزارش همشهری آنلاین، عبدالرحیم سیاهکارزاده؛ دبیر اجرایی این جشنواره گفت: چهارمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر گسترده‌تر از دوره‌های قبل برگزار می‌شود و همه استان‌ها میزبان جشنواره خواهند بود.

سیاهکارزاده ادامه داد: تجربه برگزاری جشنواره تجسمی فجر در تعدادی از استان‌ها در دوره‌های قبل که بهره‌گیری مخاطبان و علاقمندان در استان‌ها از آثار جشنواره را در پی داشت، سبب شد تا امسال با همکاری ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها نمایشگاه منتخبی از آثار و بخش‌هایی از جشنواره و یا کارگاه‌های آموزشی در تمامی استان‌های برگزار می‌شود و چهارمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر گستره وسیع ملی را در بر می‌گیرد.

دبیر اجرایی چهارمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر افزود: برگزاری جشنواره در استان‌های کشور در راستای سیاست تمرکز زدایی است تا مخاطبان در سطح کشور بتوانند از این رویداد هنری ملی بهره بگیرند.

وی افزود: در تهران فضاها و مراکز مهم نمایشگاهی برای نمایش آثار جشنواره تجسمی فجر در نظر گرفته شده است و در استان‌ها نیز از فضاهای نمایشگاهی مناسب با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها برای جشنواره فجر استفاده می‌شود.

چهارمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر در رشته‌های نقاشی، نگارگری، خوشنویسی، مجسمه‌سازی، سفال و سرامیک، تصویرسازی،‌ کاریکاتور، عکاسی، پوستر و فیلم‌های درباره هنرهای تجسمی برگزار می‌شود، که رشته‌های کاریکاتور، عکاسی و پوستر بین‌المللی است.

هنرمندان برای شرکت در چهارمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر می توانند از طریق سایت جشنواره به نشانی www.ivafestival.ir ثبت نام و آثار خود را ارسال کنند.

چهارمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر در بخش‌های ویژه بیداری اسلامی، بخش اصلی و جنبی برگزار می‌شود و همایش علمی و کارگاههای آموزشی از برنامه‌های این جشنواره است.

بخش بیداری اسلامی امسال در جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی قرار گرفته است تا تحولات اخیر در کشورهای مختلف توسط هنرمندان به تصویر کشیده شود و آثار منتخبی با این موضوع در جشنواره ارائه شود.

چهارمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر از سوی مرکز هنرهای تجسمی با همکاری موسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر و ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها 10بهمن تا 14 اسفندماه برگزار می‌شود.

کد خبر 151852

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز