همشهری آنلاین: کتاب شاهکارهای نگارگری ایران پس از تصحیح و ویرایش متن انگلیسی و فارسی با 30 نگاره جدید برای دومین بار به بازار نشر راه یافت.

نقاشی

به گزارش همشهری آنلاین، کتاب شاهکارهای نگارگری، مجموعه‌ای ناب از آثار دوران مختلف نگارگری را در درون خود جای داده و این امکان را ایجاد می‌کند تا در یک نگاه کلی و اجمالی سیر تغییر و تحول نگارگری ایران مورد بررسی و تحلیل قرار گیرد.

کتاب شاهکارهای نگارگری ایران پس از تصحیح و ویرایش متن انگلیسی و فارسی برای دومین بار به بازار نشر راه می‌یابد.

این کتاب به همت موزه هنرهای معاصرتهران و موسسه توسعه هنرهای تجسمی منتشر شده است.

مجموعه‌ای از بهترین نگاره‌های ایران شامل نگاره‌هایی از شاهنامه شاه طهماسبی، بایسنقری و نگارهایی از کلیله و دمنه و بوستان سعدی و ... در این مجموعه دیده می‌شود.

برخی از این آثار در موزه هنرهای معاصرتهران، موزه رضا عباسی و کتابخانه ملی نگهداری می‌شود و بسیاری از این منابع نیز در موزه‌های روسیه، انگلستان، فرانسه و امریکا دور از دسترس علاقمندان قرار دارد.

از این نظر کتاب شاهکارهای نگارگری مجموعه بسیار ارزنده‌ای برای علاقمندان مطالعه در زمینه نقاشی اصیل ایرانی فراهم آورده است.

چاپ دوم این کتاب در 600 صفحه با قاب کشویی و با 30 نگاره جدید معرفی شده و متن انگلیسی و فارسی آن توسط پروفسور چارلز ملویل- استاد تاریخ و ادبیات فارسی دانشگاه کمبریج- ویراستاری شده است.

کلیه علاقمندان و هنرمندان نگارگر می‌توانند جهت تهیه این کتاب به موزه هنرهای معاصرتهران مراجعه کنند.

همچنین علاقمندان می‌توانند برای دریافت عکس واطلاعات بیشتر به آدرس اینترنتی www.tmoca.com مراجعه کنند.

 

کد خبر 156512

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز