همشهری آنلاین: نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در بخشی از اظهارات صریح خود گفت: شهادت می‌دهم که اگر وزیری به مشایی تعدی کند به طور حتم آقای رئیس جمهور او را عزل می کند.

به گزارش همشهری‌آنلاین، محمد رضا باهنر نماینده مردم تهران و عضو جبهه متحد پایداری در جمع دانشجویان اصفهان بیش از پیش صریح سخن گفته است که می‌توان این سخنان را صریح‌ترین اظهارات باهنر در سال‌های اخیر دانست. مهمترین نکات اظهارات وی در جدول زیر آمده است. 

1

ما معتقدیم باید تلاش کنیم که دولت کارش به سلامتی تا پایان دوره تمام شود ولی شهادت می‌دهم که اگر وزیری به مشایی تعدی کند به طور حتم آقای رئیس جمهور او را عزل و در این امر لحظه‌ای نیز تردید نمی‌کند و من صریح و روشن می‌گویم مشایی رهبر جریان انحرافی در کشور است.

2

من به اختلافات خود با احمدی‌نژاد افتخار می‌کنم.

3

من برای مسئله تبلیغات و کارکرد تشکیلاتی و حزبی با تکلیف شرعی شخصی قائل به تفکیک هستم، زمانی که گفتم به احمدی‌نژاد رای ندادم حدس می‌زدم که احمدی‌نژاد زمانی روبه‌روی آقا می‌ایستد که بالاخره نیز احمدی‌نژاد 11 روز به خاطر حکم آقا قهر کرد و رفت.

4

من این را در فضای سیاسی کشور پاک شده نمی‌دانم، در حال حاضر با هم کار می‌کنیم و مشکل و دعوایی نداریم اما این کار کوچکی در فضای نظام جمهوری اسلامی نبود.

5

زمانی که احمدی‌نژاد این اشتباه شاخص را کرد آقای داوود احمدی‌نژاد مشایی را نقد کرد و اگر قرار شد روزی ثابت شود احمدی‌نژاد این‌گونه فکر می‌کند او را هم نقد می‌کنند و همان 20 میلیونی که او را بالا برد رئیس‌جمهور را پایین می‌آورند و این برداشت شخصی من است.

6

من نمی‌گویم به آن نقطه رسیده‌ایم اما می‌گویم خدا نکند روزی برسد که ما از اصل عدم سیاست کفایت رئیس جمهور در کشور استفاده کنیم که به نفع هیچ‌کس نیست.‌

7

برداشت من این است که همین امروز هم اعتقاد احمدی‌نژاد به مشایی با اعتقاد سال 89 و 90 عوض نشده و هنوز می‌گوید من با تمام توان از مشایی حمایت می‌کنم، از طرفی تردید ندارم آقا حضور مشایی را در نظام اجرایی جمهوری اسلامی مصلحت نمی‌دانند و این مکتوب آقاست.

8

با این وجود اگر قرار باشد میان احمدی‌نژاد و موسوی یکی را انتخاب کنم، 10 سال دیگر هم باشد می‌گویم احمدی‌نژاد.

9

مشکلی که به جز جریان فتنه در انتخابات هست این است که در هر دوره تأثیر پول در انتخابات بیشتر می‌شود به طور مثال نماینده‌ای میلیاردی برای انتخابات خرج می‌کند.

10

شورای نگهبان و قوه قضائیه رایزنی کرده‌اند زمانی که فردی بیش از حد عرف پول خرج کرد سریع خبرش را منتشر کنند تا به انتخابات نرسد و جلوی آن گرفته شود.

11

بالاخره من سی سال در فضای سیاسی بوده‌ام، شاید هم لیاقت نداشته‌ام اما رهبر معظم انقلاب دو دوره است به بنده حکم عضو تشخیص مصلحت نظام دادند و این در حالی است که از کل مجلس شورای اسلامی سه نفر عضو خبرگان هستند که دو نفرشان به دلیل ریاست در مجلس است.

12

شرمنده محبتی که رهبر انقلاب به من دارند هستم و نامه به آقا زیاد می‌نویسم که یک نامه را آقایان فهمیده و افشا کردند، اما 99 نامه دیگر را که خودم نوشته‌ام تنها خود می‌دانم.

13

من از کسی نمی‌ترسم خیلی‌ها می‌خواستند این موضوع را به من بچسبانند که باهنر به موسوی تبریک گفته و رای داده که همه دروغ است، من یک روز هم به انتخاب شدن موسوی راضی نبودم و از زمان حزب جمهوری با او بحث داشتم.

14

فتنه بزرگ‌تر آینده توسط جریان انحرافی نیست بلکه توسط برخی اصولگرایانی است که کج‌فهمی دارند.

15

اصولگرایی یک شخص نیست بلکه یک مشی است، بنابراین هیچ‌گاه منحرف نمی‌شود، اما اصولگرایان همیشه در معرض انحراف هستند و آنچه می‌تواند پادزهری برای این امر باشد مراقبه دائمی انسان‌ها و تعمق بخشیدن بصیرت است.

16

دیدگاه افراد مختلف فرق دارد. در این راه شخصی ممکن است آیت‌الله مصباح یزدی را نزدیک‌ترین فرد به رهبر ‌بداند و شخصی دیگر جامعه روحانیت، حوزه علمیه و مرجعیت را شاخص قرار دهد اما تبلور بالای همه این شاخص‌ها ولی‌فقیه است.

17

اگر کسی به بهانه حمایت از ولی‌فقیه بگوید من به حوزه‌های علمیه، روحانیت و مرجعیت کاری ندارم، این فرد ولی‌فقیه را هم قبول ندارد اما جرات نمی‌کند، این موضوع را بیان کند که این موضوع را به چشم در شرایط کنونی جامعه دیده‌ایم.

18

در همین سه تا چهار سال گذشته افرادی را دیدیم که ادعای دفاع تبعیت مطلق از ولایت‌فقیه را داشتند اما در نهایت کم آوردند.

19

در حال حاضر نزدیک انتخابات هستیم و بالاخره افرادی انتخاب می‌شوند، اما فرض کنید به این نتیجه برسیم که موقعی که 313 یار امام زمان (عج) نداریم که آقا ظهور کند، چگونه 290 آدم خوب می‌توان برای ورود به مجلس جمهوری اسلامی ایران انتخاب کرد زیرا اگر این افراد وجود داشته باشند یعنی دو تا 3 میلیون افراد قابل اعتماد و یار امام زمان (عج) داشته‌ایم.

20

اگر در این افکار بمانیم باید همه چیز را تعطیل کنیم و فقط منتظر ظهور باشیم، اما در حال حاضر مسئله مهم این است که مجلس نهم و رئیس جمهور دهم در راه است و باید این‌ مباحث را مدیریت و البته به خدا پناه برد و نیز به کسانی مراجعه کرد که راه را می‌شناسند.

21

لاریجانی و قالیباف حوزه تأثیر رای دارند، به طور مثال قالیباف مجموعه بزرگی تحت عنوان حزب پیشرفت عدالت دارد که در جلسات استان‌ها نیروهای تشکیلاتی او حضور می‌یابند.

22

نماینده‌های مجلس حزب منسجم ندارند اما فراکسیون اصولگرایان در مجلس 220 عضو دارد که از این افراد احتمال اینکه 100 نفر از آنها بار دیگر رای آورند وجود دارد و چه حزبی قوی‌تر از این که مدعی حضور 100 عضو در مجلس باشد.

23

بیشتر نماینده‌های هر دوره مجلس از دوره‌های قبلی هستند و ظرفیت بزرگی در کشور تشکیل می‌دهند که از جامعه مهندسین، موتلفه، پایداری نیز بزرگ‌تر است و باید از آنها حمایت شود. این مجموعه بیش‌ترین شانس را برای انتخابات دوره آینده مجلس دارد بنابراین نمی‌توان آنها را حذف کرد.

 (منبع: خبرآنلاین)

کد خبر 154962
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز