همشهری آنلاین: رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر این که دولت سوریه مسئول مستقیم حفاظت از متخصصان ایرانی در این کشور است، گفت: دستگاه دیپلماسی و سیاست خارجی ایران باید تلاش مجدانه‌ای برای پیگیری وضعیت نیروهای ربوده شده ایرانی و بازگرداندن آنها در دستور کار قرار دهد.

علاء­الدین بروجردی در گفت وگو با خبرگزاری خانه ملت،‌ علت ربوده شدن نیروهای ایرانی را در پی ناامنی ایجاد شده در سوریه اعلام کرد و افزود: مهندسان و متخصصان ایرانی سال هاست که در سوریه مشغول فعالیت هستند اما در طی این سال ها هیچ مشکلی برای آن ها وجود نداشت، بروز چنین حادثه ای در شرایط فعلی نشان می دهد که ربوده شدن متخصصان ایرانی در پی ناامنی ایجاد شده در این کشور به دست آمریکایی هاست.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی، ناامنی موجود در سوریه را متاثر از سیاست های آمریکا و متحدانش در منطقه خواند و یادآور شد: آمریکا با بکار گرفتن مجموعه سیاست­ها و انجام سرمایه گذاری به همراه هم پیمانان خود از جمله عربستان و همین طور ترکیه به دنبال ایجاد تغییرات سیاسی و ایجاد ناامنی در سوریه است و در همین راستا سیاست های فعالی را در این زمینه پیگیری می کند.

وی با تاکید بر این که این متخصصان ایرانی برای پروژه های ملی سوریه در این کشور مشغول فعالیت بودند ،تصریح کرد: بر این اساس مسئولیت مستقیم حفاظت از نیروها و متخصصان ایرانی بر عهده دولت سوریه است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی، تصریح کرد: در این زمینه دستگاه دیپلماسی ایران باید تلاش های جدی برای پیگیری وضعیت نیروهای ربوده شده و آزاد کردن آن ها در دستور کار قرار دهد.

پس از ربودن ۵ مهندس ایرانی که در نیروگاه جندر شهر حمص سوریه مشغول به کار بودند، دو نفر دیگر از متخصصان ایرانی که به منظور پیگیری وضعیت این افراد تلاش داشتند، نیز ربوده شده اند و از محل نگهداری این افراد خبری نیست./

کد خبر 154772
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز