همشهری آنلاین: رسانه های عربی به ویژه عربستان سعودی و قطر با پخش هماهنگ یک فیلم مشکوک و ساختگی، سناریوی جدیدی را علیه جمهوری اسلامی ایران با هدف تخریب وجهه ایران نزد افکار عمومی جهان عرب به ویژه مردم سوریه کلید زده اند.

همزمان با شکست طرح مشترک عربستان و قطر برای سرنگونی دولت بشار اسد، موج جدیدی از جریان سازی های رسانه های وابسته به این کشورها با هدف تخریب وجهه ایران در میان ملتهای عرب آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، در پی ربوده شدن11 زائر و چند مهندس ایرانی شاغل در نیروگاه برق حمص، جریان سازی های تبلیغاتی علیه ایران با شیوه های جدید آغاز شد.

تازه ترین و در عین حال مضحک ترین سناریوی ضد ایرانی توسط تروریستهای مسلح مورد حمایت رژیمهای عربی ورسانه های وابسته به آنها به ویژه العربیه و الجزیره کلید خورده است.

رسانه های عربی به ویژه عربستان سعودی و قطر با پخش هماهنگ یک فیلم مشکوک و ساختگی، سناریوی جدیدی را علیه جمهوری اسلامی ایران با هدف تخریب وجهه ایران نزد افکار عمومی جهان عرب به ویژه مردم سوریه کلید زده اند.

هدف از این سناریوی جدید، مخدوش کردن وجهه ایران است که بیشترین حمایتها را از حقوق مشروع ملتهای عربی و در راس آنها ملت فلسطین به عمل آورده و بر اثر این حمایتها بیشترین هزینه ها را اعم از محاصره و تحریمهای اقتصادی ظالمانه می پردازد.

شبکه های الجزیره و العربیه و دیگر رسانه های همسو در اقدامی هماهنگ و سازمان یافته یک فیلم ویدئویی مشکوک را پخش کردند ، این فیلم جعلی و مونتاژ شده چند فرد را نشان می دهد که بر روی آنها صدای فارسی گذاشته شده و ادعا می کنند این افراد مسلح عضو نیروهای مسلح ایران هستند و در سرکوب مردم سوریه! دخالت داشته اند.

العربیه امروز در حمایت از ادعاهای واهی ربایندگان چند مهندس ایرانی اعلام کرد: این فیلم ویدئویی یک گروه مسلح را که مدارک ایرانی به همراه داشتند و به زبان فارسی حرف می زنند، نشان می دهد.

زیرنویس عربی با صدای فارسی قرار داده شده بر روی این فیلم ساختگی تناقضات آشکاری را نشان می دهد، در زیرنویس عربی این فیلم آمده است : من مسئول تیم مخصوص سرکوب تظاهرات در سوریه هستم.! در حالی که صدای فارسی قرار داده شده همزمان با نشان دادن تصویر فرد چنین جمله ای را بیان نمی کند.این فرد صحبتهایش واضح نیست و قطع و وصل می شود.

بار دیگر تصاویر چند فردی که به زعم العربیه و دیگر شبکه های عربی افراد مسلح ایرانی! هستند نشان داده می شود که صداگذاری فارسی و همچنین زیرنویس عربی آن بر شک و تردید درباره صحت آن می افزاید تا جایی که در زیر نویس عربی ادعا شده است : ما دستور مستقیم را از نیروهای امنیتی و اطلاعاتی هوایی شهر حمص دریافت می نمودیم، ما از رهبر جمهوری اسلامی ایران درخواست داریم تا نسبت به بازگشت که تا این کلمه(بازگشت) سایر اظهارات منتسب به این فرد قطع می شود. در حالی که در زیرنویس عربی اینگونه آمده است : درخواست داریم بازگردیم.

در ادامه این شبکه های مغرض، تصاویر کارت پایان خدمت و گذرنامه های چند زائر ایرانی را که در دام تروریستهای مورد حمایت رژیمهای عربی گرفتار شده اند، نشان می دهند و نکته جالب دوربین این شبکه ها بر پشت کارت پایان خدمت زوم شده است آنجا که نام مسئولان صدور کارت نشان داده می شود تا اینگونه القا شود که صاحب این کارت، نظامی است در حالی که بر روی کارت و گذرنامه تمام اتباع ایرانی، نام مسئول صدور کارت به یک شکل نوشته شده است.
گروههای تروریستی مسلح که شبکه های الجزیره و العربیه هر روز به پخش خبرهای فراوانی در حمایت از آنها می پردازند، ادعا کرده اند در گذرنامه مهندسان ایرانی ربوده شده امضای معاون نیروی انتظامی ایران آورده شده و بر این اساس این افراد نظامی هستند .

العربیه در ادامه با یکی از مخالفان سوری حاضر در استودیوی این شبکه با دستاویز قراردادن این فیلم مشکوک ضد ایرانی به جوسازی علیه جمهوری اسلامی ایران پرداخت که وی نیز در پاسخ به سئوالات هدفمند و مغرضانه مجری این شبکه به اظهارات بی پایه و اساس علیه ایران پرداخت.

همزمان با جوسازی برخی شبکه های ماهواره ای ضد جمهوری اسلامی ایران، سایتهای اینترنتی وابسته به رژیمهای عربی از جمله عربستان، قطر و مخالفان سوری در اقدامی هماهنگ ادعاهای بی اساس خود را مطرح کردند.

این سایتهای ضد ایرانی و ضد سوری مدعی شده اند گردان الفاروق وابسته به آنچه ارتش آزاد سوریه خوانده شده، چند سرباز مسلح ایرانی را در حمص از جمله یک افسر که تعدادشان پنج نفر است، به همراه دو غیر نظامی که در نیروگاه برق حمص فعالیت می کنند، دستگیر کرده اند.

این سایتها ادعا کرده اند این پنج نفر تحت فرماندهی اطلاعات هوایی شاخه حمص فعالیت می کنند.

شبکه الجزیره در گفتگو با سخنگوی این گروه تروریستی رباینده مهندسان و زائران ایرانی مدعی شده است ما خواهان بازگشت نیروهای ایرانی هستیم و نمی خواهیم اطلاعات بیشتری درباره حضور ایران ارائه کنیم تا در تنگنا قرار نگیرد!

این سخنگوی گروه تروریستی در ادامه گفتگو با الجزیره مدعی شده است که این افراد دستگیر شده در سرکوب تظاهرات کنندگان مشارکت دارند.

 

کد خبر 158491
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز