همشهری آنلاین: پس از سخنان حجت الاسلام علی اکبر ناطق نوری بنیانگذار اتحادیه بین المجالس اسلامی، در هفتمین اجلاس مجمع عمومی اتحادیه بین المجالس کشورهای اسلامی که در بخشی از آن به وضعیت حاکمیت ظلم و نابرابری در جهان اسلام اشاره شد هیئت پارلمانی عربستان جلسه را ترک کرد.

 حجت الاسلام و المسلمین علی اکبرناطق نوری که به عنوان بنیانگذار اتحادیه بین المجالس اسلامی و میهمان ویژه مراسم افتتاحیه هفتمین اجلاس مجمع عمومی همراه علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی به اندونزی رفته در سخنرانی افتتاحیه این اجلاس بر ضرورت تجربه گرفتن کشورهای عربی از گذشته خود تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری خانه ملت به اندونزی، رئیس دفتر بازرسی دفتر مقام معظم رهبری مداخله خارجی و تسلط جمود فکری بر جهان اسلام را دو خطر بزرگ برای بیداری اسلامی خواند و گفت: چه شد که مدینه النبی که قرار بود مظهر عدالت، پایگاه عدل و برابری باشد در کمتر یک دوره صد ساله تبدیل به محل استقرار ظلم و نابرابری شد.

ناطق نوری افزود:مدینه‌ای که قرار بود در آن بین عرب و عجم، سفید و سیاه غنی و فقیر فرقی نباشد، تبدیل به پایگاه حاکمان مستبد و خودکامه شد و باب شهر علم نبی بسته و نقل حدیث ممنوع شد. حکومت‌های موروثی متداول شد و به ناحق کسانی به نام دین بر مردم حکومت کردند.

پس ازتحلیل حجت الاسلام علی اکبر ناطق نوری از بیداری اسلامی در منطقه و استبداد حاکمان سعودی و حکومت های موروثی در برخی از کشورهای عربی در افتتاحیه این کنفرانس، هیئت پارلمانی عربستان سعودی نشست را ترک کرد.

اتحادیه بین‌المجالس اسلامی در سال ۱۳۷۸ و با ابتکار جمهوری اسلامی ایران برای رسیدگی به موضوع‌های مربوط به جوامع اسلامی تشکیل شد.

 

کد خبر 158783
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز