همشهری‌آنلاین: پس از ربوده شدن مهندس ایرانی که در نیروگاه جندر شهر حمص سوریه مشغول به کار بودند دو نفر دیگر از متخصصان ایرانی که به منظور پیگیری وضعیت این افراد تلاش داشتند نیز ربوده شدند و از محل نگهداری این افراد نیز خبری نیست.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با اشاره به ربایش مهندسان ایرانی در سوریه گفت: فردا در جلسه کمیسیون امنیت ملی این موضوع بررسی و پیگیری می شود.

حشمت الله فلاحت پیشه علت ربوده شدن نیروهای ایرانی را در پی ناامنی ایجاد شده در سوریه اعلام کرد و به مهر گفت: مهندسان و متخصصان ایرانی سال‌هاست که در سوریه مشغول فعالیت هستند و در طی این سال‌ها هیچ مشکلی برای آنها وجود نداشت. بروز چنین حادثه‌ای در شرایط فعلی نشان می‌دهد که ربوده شدن متخصصان ایرانی در پی ناامنی ایجاد شده در این کشور به دست آمریکایی‌ها است.

در همین خصوص علی اکبر صالحی ضمن ابراز تاسف و محکوم کردن اینگونه اقدامات اظهار داشت: وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و دیگر نهادهای ذیربط ضمن درخواست از دولت سوریه و همچنین برخی کشورهای منطقه از جمله اتحادیه عرب و نیز سازمان‌های حقوق بشری جهت بکارگیری مساعی خود برای کمک به آزادی این افراد، فعالیت گسترده‌ای را جهت آزادی هموطنان عزیزمان آغاز کرده است.

صالحی افزود: در حال حاضر با اقدامات سفارت کشورمان در دمشق بقیه کارکنان شرکت‌های ایرانی در محل امنی مستقر شده‌اند.

کد خبر 154834
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز