جمعه ۲ دی ۱۳۹۰ - ۲۰:۰۶
۰ نفر

گروه بین‌الملل: یک روز پس از ورود هیأت ناظران اتحادیه عرب به دمشق، مهاجمان انتحاری دیروز 2 خودروی حاوی بمب‌های قوی را در برابر دفاتر سازمان امنیت کشور و اداره اطلاعات در پایتخت سوریه منفجر کردند.

انفجار

در این حمله، دست‌کم 40نفر ازجمله ده‌ها غیرنظامی کشته و بیش از یکصد نفر زخمی شدند. به گزارش آسوشیتدپرس، مقامات رسمی سوریه مسئولیت این حملات را متوجه القاعده دانستند. فیصل مقداد معاون وزیر خارجه سوریه تأکید کرد ما از ابتدا گفتیم که این تروریسم است، آنها هم نظامی و هم غیرنظامی را می‌کشند.

تصاویری که از محل انفجار از تلویزیون سوریه پخش می‌شد، امدادگران را در حالی نشان می‌داد که جنازه‌ها را روی پتو منتقل می‌کردند. خودروهای آسیب‌دیده و سوراخی بزرگ در یکی از ساختمان‌ها نیز دیده می‌شد. در بیرون از ساختمان اداره اطلاعات در خیابان کفر سوسا، جنازه‌های مثله‌شده لابلای آوار و خودروهای سوخته افتاده بودند. سمیر سیف الیزال رئیس هیأت ناظر اتحادیه عرب به همراه مقداد در یکی از محل‌های انفجار حاضر شده بود.

وی گفت: آنچه امروز می‌بینیم، تأسف‌بار است، مهم این است که اوضاع آرام شود. در ماه‌های اخیر مراکز امنیتی و نظامی سوریه هدف حملات گسترده بوده است که بنا به اعلام وزارت خارجه بیش از 2 هزار نفر کشته برجا گذاشته است.

کد خبر 154691
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز