همشهری آنلاین: عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس پس از جلسه کمیسیون متبوعش گفت: در این جلسه بر برخورد هوشمندانه با سند تحول بنیادین آموزش و پرورش توسط اعضای کمیسیون تاکید شد.

نورالله حیدری در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به رد لایحه عضویت ایران در انجمن علوم آسیایی توسط شورای نگهبان، تصریح کرد: این لایحه با دو ایراد از جانب شورای نگهبان رد و برای رفع ایرادات در اختیار کمیسیون آموزش و تحقیقات قرار گرفت که در ابتدای جلسه روز گذشته به رفع ایرادات آن پرداختیم، یکی از ایرادات شکلی بود مبنی بر این‌که سمپوزیوم باید به معادل فارسی تبدیل شود و ایراد دیگر این بود که اساسنامه این انجمن باید بر اساس اصل 77 قانون اساسی درلایحه قید شود به این معنا که اساسنامه هم باید مورد تایید مجلس باشد.

به گفته وی، تصویب ماده 3 قانون نفت دستور دیگری بود که در کمیسیون بررسی و به این شکل تصویب شد که اداره، تقویت و تاسیس واحدها و دانشکده‌های تحقیقاتی و پژوهشی وزارت نفت تحت اختیار وزارت نفت باشد منتهی دانشگاه‌هایی که به نوعی آموزشی هستند وضع موجود با نظارت وزارت علوم حفظ شود اما توسعه‌های آینده آنها منوط به اظهارنظر وزارت علوم باشد.

حیدری با اشاره به ارایه گزارش کوتاهی پیرامون رونمایی سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش توسط دکتر عباسپور، رییس کمیسیون آموزش و پرورش در بخش پایانی جلسه روز گذشته اظهار کرد: اعضای کمیسیون همچنان در مورد نظام 6-3-3 در آموزش و پرورش تردید دارند و مطمئن نیستند که بتواند سیاست درستی باشد و چشم‌انداز خوبی را برای تحول در ساختار ایجاد کند.

عضو کمیسیون آموزش ادامه داد: اگرچه سند تحول بنیادین از نظر کیفیت نظری و محتوایی خوب است اما اجرا کردن آن بیشتر مورد نظر است و احساس می‌شود آموزش و پرورش این همه که روی این موضوع مانور می‌دهد هنوز آمادگی لازم را در خود ایجاد نکرده است، بنابراین ممکن است یکسری توقعات در سطح جامعه پدید آورد که عاجز از تحقق آن‌ها باشد و در نهایت این بیماری مزمن درون نظام تعلیم و تربیت کشور همین‌طور مزمن باقی می‌ماند.

حیدری در خاتمه خاطرنشان کرد: لذا در پایان این جلسه تاکید شد کمیسیون با مقوله سند تحول با هوشمندی برخورد کند و از وزارت آموزش و پرورش بخواهد حداقل قول‌ها و یا مانورهایی بدهد که در حد توان و بضاعتش باشد.  

 

کد خبر 153792
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز