پنجشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۸۵ - ۱۴:۲۳
۰ نفر

صدف کوه‌کن: اگر پشت پنجره ایستاده‌اید، به برفی که نرم نرمک همه جا را سفید پوش می‌کند چشم دوخته‌اید

و در فکر یک نوشیدنی مناسب هستید، نوشیدن یک لیوان شکلات گرم را به شما پیشنهاد می‌کنیم

نوشیدن یک لیوان شکلات گرم، لذت بیشتری خواهد داشت وقتی بدانید این نوشیدنی زمستانی بسیار سالم است.

متخصصان تغذیه دانشگاه کورنل دریافته اند که میزان آنتی اکسیدان های موجود درشکلات، دو برابر بیشتر ازانگورقرمز و سه برابر بیشتر ازچای سبز است.
 البته پیشتر هم وجود آنتی اکسیدان ها در شکلات به اثبات رسیده بود اما میزان آن درمقایسه با سایر موادحاوی آنتی اکسیدان مثل میوه های رنگی و چای سبز کشف جدیدی است که ژورنال تخصصی غذا وکشاورزی آمریکا به آن پرداخته است.
در حقیقت آنتی اکسیدان ها موادی هستند که از آسیب رادیکالهای آزاد به بافتها جلوگیری می کنند و مواد غذایی حاوی آنتی اکسیدان به عنوان سدی در برابر انواع سرطان  و بیماری های قلبی و عروقی عمل می کنند.
چانگ وای لی- رییس گروه تحقیق دانشکده علوم و صنایع غذا یی دانشگاه کشاورزی نیویورک-می گوید:" مزیت این نوشیدنی این است که نسبت به سایرنوشیدنی ها، حاوی ترکیبات مفیدی به نام فنوئید فیتوکمیکال ها (فلاونوییدها) است که خواص ضدسرطانی بسیار قوی دارند که حتی پس از انجام فرایند در مواد غذایی باقی می‌مانند."
این دانشمندان در بررسی های خود به این نتیجه رسیده اند که در هر وعده شکلات حدود 611 میلی میلی گرم فنولیک اسید و  564 میلی گرم اپی کاتچین وجود دارد که هر دو انواعی از فلاونوییدها هستند. درمقایسه با شکلات ،انگور قرمز، حاوی 340 میلی گرم گالیک اسید و 163 میلی گرم اپی کاتچین و  یک فنجان چای سبز حاوی165 میلی گرم گالیک اسید و 47 میلی گرم اپی کاتچین است.
دکتر لی از این کشف به عنوان کشفی حیرت انگیز یاد می کند و می گوید: "اگر بدون هیچ اطلاعاتی قراربود یکی از نوشیدنی ها را به عنوان پرآنتی اکسیدان ترین برگزینم، قطعا چای سبز را انتخاب می کردم و هرگز به  برتری شکلات گرم، پی نمی بردم."

کد خبر 15306

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز