سئول: کارگران گورستانی در کره‌جنوبی که وظیفه سوزاندن اجساد را بر عهده داشتند به جرم سرقت دندان‌ طلای اجساد دستگیر شدند.

 6کارگر در بازجویی‌های اولیه، اعتراف کردند که در میان خاکستر اجساد، دندان‌های طلا را یافته و آنها را برمی‌داشته‌اند. به گفته مقامات پلیس یکی از این کارگر‌ها با فروش دندان‌های طلا 13‌هزار و 200 یورو درآمد کسب کرده است. گفتنی است در کره‌جنوبی هیچ قانون مشخصی درباره طلاهایی که از سوزاندن اجساد باقی می‌ماند، وجود ندارد، با وجود این، سرقت آنها نیز قانونی نیست. براساس آمار رسمی، در سال 2010، 67 درصد اجساد در این کشور سوزانده شده‌اند.

لنگه کفش پنگوئن

کالیفرنیا: یک پنگوئن که دچار نقص مادرزادی در پای راستش بود و مدام لنگ می‌زد در حال حاضر با یک لنگه کفش ویژه می‌تواند راه‌رفتن عادی را تجربه کند. گفتنی است نخستین‌بار دامپزشک باغ‌وحش سانتاباربارای آمریکا متوجه این نقص مادرزادی و خطر عفونت در پای پنگوئن شد. کفش ویژه این پنگوئن از مواد سبک و ضدآب تشکیل شده است که در حال حاضر امکان شنا، پرش و البته راه‌رفتن را به او می‌دهد. دن‌نوبل مدیر باغ‌وحش یاد‌شده می‌گوید: حالا دیگر بدون اینکه نگران این پنگوئن باشیم فقط شاهد شیطنت‌ها و جلب توجه‌ بازدید‌کنندگان آن هستیم.

سنگین‌ترین حشره جهان

اوکلند: سنگین‌ترین حشره جهان 3‌برابر یک موش کوچک است. این حشره که از نوع ملخ‌های بزرگ نیوزلند است قادر است یک هویج را بخورد. با این حال اشتهای این حشره غول‌آسا فقط مختص به هویج نیست و در طول روز حشره‌های دیگر را نیز صید می‌کند. مارک‌مافرت آمریکایی که این حشره را پیدا کرده در مورد آن می‌گوید: 70گونه از این حشره موسوم به Weta (ملخ) در نیوزلند زندگی می‌کنند و هرکدام ویژگی‌های خاص خود را دارند اما ما برای یافتن اینگونه خاص چند شبانه‌روز پیاده‌روی کردیم تا سرانجام موفق به یافتن آن شدیم.

خودروی شبیه به گوشی

توکیو: یک شرکت ژاپنی موفق به ساخت خودرویی با شکل تلفن هوشمند شده است. بدنه این خودرو با ظاهر عجیبش به‌عنوان یک صفحه نمایش کامل عمل می‌کند. شرکت یاد‌شده با پرده‌برداری از این تکنولوژی برتر، درصدد اثبات قدرتمندی خودروسازان ژاپنی در این عرصه است. براساس گزارش‌ها، تمام بدنه خودروی موسوم به کانسپت که مشابه یک تلفن هوشمند طراحی شده، به‌عنوان صفحه نمایش عمل می‌کند به‌طوری‌که به‌خودرو توانایی تغییر رنگ صفحه بدنه را نیز می‌دهد. صاحب این خودرو حتی می‌تواند تمام پیام‌های دریافتی را روی صفحه نمایش آن پیگیری کند.

کد خبر 152809
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز