تگزاس: مرد آمریکایی که داخل دودکش منزلش گیر کرده بود توسط آتش‌نشان‌ها نجات پیدا کرد.

chimny

این مرد 22ساله که هیچ نسبتی با بابانوئل ندارد از آنجا که کلید‌هایش را داخل منزل جاگذاشته بود برای ورود به خانه مجبور شد راه دودکش را درپیش بگیرد، اما دودکش تنگ بود و حدود یک ساعت در آنجا گیر کرد. خانواده وی نیز که منتظر بودند او در‌ها را باز کند پس از معطلی بسیار مجبور شدند با آتش‌نشانی تماس بگیرند. سرانجام آتش‌نشان‌هایی که در محل حاضر شده بودند به وسیله یک طناب وی را از این مخمصه بیرون کشیدند. پیش از این نیز یک جوان 17ساله در آتلانتا حدود 10ساعت در دودکش گیر کرده بود.

بلعیدن 6کیلو آهن

لندن: پزشکان هنگام جراحی مردی که از درد شکم شکایت داشت حدود 6کیلو اشیای فلزی از معده وی بیرون آوردند. 431سکه، 196گلوله آهنی، 3کلید، 17پیچ ‌و مهره حاصل این جراحی بود. آقای سینگ تمام این اشیا را در طول 9ماه گذشته خورده بود و اگر به دل‌درد مبتلا نمی‌شد شاید به این رژیم غذایی منحصر به فرد خود ادامه می‌داد. خانم کاسومی همسر این کشاورز که موضوع خوردن اشیای فلزی را از خانواده‌اش مخفی نگاه داشته بود‌ در مورد وی می‌گوید:‌ در چندروز اخیر وی از بیخوابی شدید رنج می‌برد و مدام از درد شکم شکایت داشت.

راننده خوش‌اقبال

ژیانگ: راننده خوش‌اقبال چینی درست هنگامی که صد‌ها لوله‌ به سمت وی پرتاب شد از مهلکه جان سالم به در برد. آقای یانگ 24ساله با سرعت 60کیلومتر در حال رانندگی بود که ناگهان با یک کامیون حامل لوله‌های فولادی برخورد کرد. در همین هنگام چندصد لوله فولادی مانند فشنگ به سمت وی پرتاب شد. یانگ در این باره می‌گوید: هنگام وقوع تصادف ذهنم در یک ثانیه فرمان داد تا خود را به سمت دیگری پرتاب کنم. گفتنی است یانگ خوش‌اقبال پس از اینکه خود را به صندلی کناری پرتاب کرد فقط با چند خراش سطحی از این حادثه جان سالم به در برد.

قلاب‌‌هزاران ساله

کانبرا: باستان‌شناسان استرالیایی و ژاپنی در بررسی‌های خود ثابت کردند که انسان‌ها از 42‌هزار سال پیش به صید ماهی می‌پرداخته‌اند. پیش از این قدیمی‌ترین قلاب‌های ماهیگیری که در جنوب شرق آسیا کشف شده بود مربوط به آغاز فعالیت‌های کشاورزی انسان بود و قدمتی برابر با 5 هزار و 500سال داشت؛ در حالی که گروهی از دانشمندان یاد‌شده با یافتن قلاب‌های ماهیگیری در بررسی غار Riparo Jerimalai در شمال تیمور‌شرقی ثابت کردند انسان‌ها از 42‌هزار سال پیش ماهیگیری می‌کرده‌اند. محققان در این باره می‌گویند: انجام ماهیگیری در آن زمان مستلزم یک فناوری پیچیده بوده است.

کد خبر 152701
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز