شنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۰ - ۲۰:۳۶
۰ نفر

مسکو: شهر یاکوتسک روسیه سردترین شهر جهان است. ساکنان این شهر واقع در شمال شرقی سیبری، نیمی از سال را با دمای حدود 60درجه سانتی‌گراد زیر صفر سپری می‌کنند.

یاکوتسک روسیه

هر چند در حال حاضر دمای هوای یاکوتسک به 38درجه سانتی‌گراد زیر صفر می‌رسد اما مردم این شهر همچنان مجبورند با چند دست لباس گرم در خیابان‌های مملو از برف و یخ تردد کنند تا جایی که برخی از آنها پوشیدن 2پالتو پوست و چند جوراب را برای جلوگیری از یخ‌زدگی بدن لازم و ضروری می‌دانند. در حال حاضر این شهر حدود 20هزار نفر جمعیت دارد.

شنا با کروکودیل

ویکتوریا: یکی از کارکنان باغ‌وحشی در استرالیا در آب با کروکودیل‌ شنا می‌کند و گاهی نیز همانطور که در تصویر مشاهده می‌کنید هوس کشتی گرفتن با آن به سرش می‌زند. این کروکودیل 3و نیم متری که آرواره‌ها و دندان‌های تیزش قادر است هر جنبنده‌ای را خرد کند 120کیلو وزن دارد. آقای استوارت‌پارکر از 6سالگی که توسط یک خزنده از ناحیه سینه دچار گزش شد علاقه خاصی به آنها پیدا کرد؛ به‌طوری که یکی از تفریحات هر روز وی شنا با این کروکودیل است. پارکر در مورد این خزنده غول‌پیکر می‌گوید: او عاشق این است که زیر چانه‌اش را قلقلک بدهم.

کشف بمب 2 تنی در آلمان

بن: بمبی 2 تنی در شهر کوبلنتز آلمان کشف شد. احتمال انفجار این بمب که از جنگ جهانی دوم باقی مانده است باعث شده تا مسئولان به ناچار نیمی از جمعیت شهر را تخلیه کنند. در حال حاضر 350 کیسه شن در اطراف این بمب مشاهده می‌شود و کارگران به همراه کارشناسان همچنان در حال فعالیت برای خنثی کردن آن هستند. هوفمان‌گوتینگ شهردار این شهر می‌گوید: این مهم‌ترین عملیات تخلیه ساکنان شهر در تاریخ آلمان پس از جنگ‌جهانی دوم به شمار می‌رود. حدود 45‌هزار نفر از ساکنان این شهر از جمله 200 زندانی کوبلنتز و 700 بیمار ‌2‌بیمارستان نیز مجبور خواهند شد شهر را ترک کنند.

ارتباط بچه لاک‌پشت‌ها

سیدنی: این اواخر مشخص شد که نوزادان لاک پشت‌های گردن کوتاه «موری» در استرالیا زمان سر از تخم درآوردن را با هم هماهنگ می‌کنند تا به‌صورت همزمان متولد شده و از تنها ماندن یک بچه لاک‌پشت کوچک و خطری که شکارچیان برای آن خواهند داشت، پیشگیری کنند. گفته می‌شود احتمال دارد جنین‌های لاک‌پشت از توانایی درک احساس تپش قلب یکدیگر برخوردار باشند یا بتوانند گازهایی را که از تنفس دیگر لاک پشت‌ها ایجاد می‌شود احساس کنند. همچنین لاک پشت‌هایی که رشد بیشتری داشته‌اند با ارسال سیگنال‌هایی به لاک ‌پشت‌هایی با رشد کمتر آنها را تشویق می کنند تا سرعت رشد خود را بالاتر ببرند.

کد خبر 152934
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز