پرنده خوش‌اقبال، باکتری‌های نورانی، تخلف گران‌ترین خودرو و توقف 30 ساله در 9 ماهگی از خبرهای این بخش از گشتی در دنیای خبرها است.

باکتری‌های نورانی

بن: یک شرکت الکترونیکی با الهام از کرم‌های شب‌تاب، چراغ‌های سبزرنگی را ابداع کرده که منبع انرژی آن باکتری‌های درخشان هستند. انرژی این نور‌ها از زباله‌های معمولی که در خانه‌های مسکونی تولید می‌شوند، تامین می‌شود.گفتنی است برای تامین انرژی باکتری‌هایی که درون حباب‌های شیشه‌ای دست‌ساز قرار گرفته‌اند، از متان حاصل از زباله‌های غذایی استفاده می‌شود. نور تولیدشده توسط این باکتری‌ها بر‌خلاف دیگر چراغ‌هایی که به‌واسطه حرارت از خود نور تولید می‌کنند، بدون حرارت بوده و می‌توان از آنها به‌صورت نامحدود استفاده کرد.

پرنده خوش‌اقبال

تگزاس: یک شاهین دم‌قرمز که هنگام عبور از جاده با خودرویی پرسرعت برخورد کرد، با گیر‌کردن در شبکه‌های جلوی آن(جلوپنجره) توانست زنده بماند. نکته جالب اینکه راننده نیز هر چه تلاش کرد از عهده بیرون آوردن پرنده بر نیامد و بنابراین کار را به یک مکانیک سپرد. مکانیک که سرانجام توانست این شاهین خوش‌اقبال را از مهلکه نجات دهد، در این باره می‌گوید: این نخستین پرنده‌ای است که در چند سال اخیر از جلوپنجره خودرو‌های عبوری این مسیر زنده بیرون آمده است. خوش‌اقبالی پرنده آنجا تکمیل شد که راننده خودرو، آن‌را برای معاینه به دامپزشکی برد و مشخص شد شاهین هیچ صدمه‌ای ندیده است.

تخلف گران‌ترین خودرو

لندن: صاحب یکی از گران‌ترین خودرو‌های جهان بعد از اینکه جای پارک پیدا نکرد، خودرواش را به‌طور غیرقانونی در قسمت پارکینگ معلولان پارک کرد. خودروی بوگاتی این مرد که حدود یک میلیون و 400 هزار دلار قیمت دارد در حالی در این قسمت پارک شده بود که مردم برای عکس‌گرفتن از آن مدام گوشی‌ تلفن همراه خود را جلوی آن می‌گرفتند تا اینکه سرانجام پلیس از راه رسید و یک برگ جریمه روی شیشه خودرو گذاشت. پس از این اتفاق بسیاری از افراد حاضر در صحنه به این نکته اشاره کردند که راننده این خودرو ثابت کرد که پول شخصیت نمی‌آورد.

توقف 30 ساله در 9 ماهگی

ریودوژانیرو: یک زن 30ساله برزیلی ظاهرش از سن 9 ماهگی به بعد تغییری نکرده است. ماریا که مانند بنجامین باتم (شخصیت سینمایی که سن وی روند معکوس داشت) رشد نمی‌کند، توسط نامادری‌اش نگهداری می‌شود. خانواده ماریا به‌علت فقر مالی از پس مخارج درمان ماریا بر نیامدند تا اینکه این اواخر متخصصان یکی از دانشگاه‌های برزیل، درمان رایگان وی را برعهده گرفتند. به گفته این متخصصان، توقف رشد مغزی و جسمی ماریا به‌علت کاهش ترشح هورمون‌های غده تیروئید وی است. دورا، نامادری وی نیز در باره این دختر می‌گوید: او هدیه خدا به من است.

کد خبر 152499
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز