دوشنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۰ - ۱۹:۳۳
۰ نفر

سیدنی: مردی که به اشتباه، متهم به قاچاق مواد‌مخدر شده بود پس از اثبات بی‌گناهی 100هزار دلار غرامت دریافت کرد

 یک سال پیش آقای نیل‌‌پری هنگامی که از فرودگاه داروین استرالیا قصد مسافرت داشت به جرم حمل یک‌کیلو و 600گرم ماده مخدر اکستازی در ظروف شامپو، توسط پلیس دستگیر شد. با وجود این پس از 17ماه کشمکش حقوقی مقامات پلیس متوجه شدند که هنگام آزمایش محتویات ظروف شامپو، دچار اشتباه شده بودند و به همین دلیل متهم آزاد شد. با اینکه سرانجام آقای پری توانست 100هزار دلار غرامت دریافت کند اما در مورد این رویداد گفت که 3روز در زندان بودم اما در 17ماه بعد از آن، به‌نظر می‌رسید روند پیشرفت پرونده یک‌جا قفل شده است.

مشت‌های آهنین

توکیو: با اینکه به‌طور معمول اوراق‌کردن خودرو و تبدیل آن به آهن‌پاره نیاز به ماشین‌آلات چندصدتنی دارد اما یک مرد ژاپنی قادر است بدون استفاده از هیچ وسیله‌ای و فقط با مشت و لگد از عهده این کار برآید. فیلم‌هایی که از این مرد کاراته‌کار در اینترنت منتشر شده نشان می‌دهد که وی حتی قادر است ورق‌‌آهنی کاپوت خودرو را نیز خم کند. گفتنی است وی به این مشت و لگد‌های مرگبار بسنده نکرده و در پایان با پاشیدن بنزینی که در دهان نگه می‌دارد خودرو‌ را آتش می‌زند. وی ایده این کار را از یک شخصیت‌ بازی‌های رزمی الهام گرفته است و مانند او به خردکردن خودرو‌ها می‌پردازد.

بزرگ‌ترین کلوچه جهان

توکیو: یک پیرمرد ژاپنی مدعی است که بزرگ‌ترین کلوچه‌ جهان را پخته‌ است. این پیرمرد 63ساله کلوچه‌ای به قطر یک متر‌و 60سانتی‌متر پخته است. به گفته وی برای تهیه این کلوچه از 15کیلوگرم آرد برنج استفاده شده است. همچنین ورز دادن خمیر آن نیز ساعت‌ها به طول انجامیده است. یاماگوچی پس از پخت این کلوچه بزرگ از میهمان‌ها دعوت کرد تا با سس سویا آن‌را میل کنند. البته وی پیش از آن کلوچه را به قطعات کوچک‌تری تقسیم کرد. هندی‌ها نیز چند روز پیش یک کلوچه برنجی پخته‌اند که ممکن است در کنار بزرگ‌ترین کلوچه برنجی ژاپنی‌ها به‌عنوان طولانی‌ترین کلوچه جهان شناخته شود. طول کلوچه هندی‌ها به 11متر می‌رسد.

سرقت لکوموتیو‌

برن: 2لکوموتیو که هر کدام وزنی معادل یک تن داشتند از نمایشگاه لکوموتیو‌های غرب سوئیس موسوم به ویپور، مورد سرقت قرار گرفتند. این لکوموتیو‌ها که از انواع قدیمی بودند از روی نقشه‌های اصلی و با هدف نمایش لکوموتیو‌های قرن‌های گذشته ساخته شده بودند. به گفته مسئولان، ساخت هر یک از این نمونه‌‌ها که همسان مدل‌های اصلی بودند هزاران ساعت طول کشیده بود. پلیس و مسئولان این نمایشگاه هنوز هیچ پاسخی در برابر این پرسش که انگیزه سارقان از این سرقت عجیب چه بوده است، ارائه نکرده‌اند. گفتنی است کارشناسان هنوز نتوانسته‌‌اند قیمتی برای این لکوموتیو‌های ارزشمند تعیین کنند.

کد خبر 151817
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز