شنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۰ - ۱۹:۴۳
۰ نفر

گریه های سنگی، جمجمه موجودات فضایی و ترن خوایی خونسردها از رویدادهای گشتی در دنیای خبرها است.

زمین

گریه‌های سنگی

دهلی: یک دختربچه هندی سنگ گریه می‌کند. از چشم‌های این دختربچه 7ساله به نام کورا نیتیا روزانه بین 12 تا 25 سنگریزه خارج می‌شود. نیتیا به خبرنگاران گفت: هیچ احساس دردی ندارم. با وجود این به گفته پزشکان، پیش از خروج سنگریزه‌ها چشمان وی دچار تورم می‌شود.

آقای گوپال ردی پدربزرگ نیتیا نیز در این باره می‌گوید: نخستین بار در ماه اکتبر سال‌جاری متوجه این پدیده شگفت‌انگیز شدم و برای متوقف شدن این گریه‌های سنگی مدام به درگاه خدا دعا کردم.

گفتنی است والدین نیتیا وی را به مطب پزشک‌های بسیاری برده‌اند با وجود این هیچ‌یک از آنها توجیه علمی مناسبی برای این پدیده پیدا نکرده‌اند.

جمجمه موجودات فضایی

لیما: دو ‌جمجمه بزرگ در کشور پرو کشف شد و به‌دنبال آن اخبار و شایعات مربوط به‌وجود موجودات فضایی دوباره قوت گرفت. این شایعات هنگامی بیشتر شد که سه دانشمند انسان‌شناس تایید کردند که این جمجمه‌ها نمی‌تواند متعلق به انسان باشد.

اسکلتی که این جمجمه‌ها روی آن قرار دارد در مجموع طولی بیش از 50سانتی‌متر ندارد. تنها توضیح معقولی که در این رابطه باقی مانده است، این است که این جمجمه‌ها متعلق به بومیان قبیله‌ای است که طی یک آیین و به وسیله گیره‌های چوبی جمجمه خود را تحت فشار قرار می‌داده‌اند تا آن را به مرور زمان بزرگ‌تر کنند.

ترن‌هوایی خونسرد‌ها

دویسبورگ: اغلب افراد خونسردی که از هیجان و دلهره دلِ خوشی ندارند و تا به حال سوار ترن‌هوایی (roller coaster) نشده‌‌اند از رفتن به ترن‌هوایی شهر دویسبورگ آلمان لذت بردند. این ترن‌هوایی درواقع ریل‌هایی است که به بازدید‌کنندگان اجازه می‌دهد بدون سوار شدن به ترن، روی ریل‌ها راه رفته و در پیچ و خم آن به ارتفاع 80متری از سطح زمین برسند.

اولریش، خالق این اثر دو میلیون دلاری در رابطه با آن می‌گوید: ترن‌های هوایی تداعی‌کننده سرعت و وحشت هستند اما این ریل‌های سرد به بازدید‌کننده‌ها اجازه می‌دهند تا مانند لاک‌پشت بی‌هیچ عجله‌ای به همه جای آن سر بکشند.

قدیمی‌ترین اسباب‌بازی

لندن: یک لکوموتیو اسباب‌بازی، قدیمی‌ترین مدل چوبی قطاربخار شناخته شد و کارشناسان اشیای عتیقه، ارزش آن‌را بیش از 5هزار پوند تخمین زدند. این اسباب‌بازی را که ظاهر ساده‌ای دارد پدری در حدود سال 1830میلادی برای پسرش ساخته است.

لکوموتیو چوبی که تا به حال در دکور منزل یک مرد انگلیسی خاک می‌خورد 10‌اینچ طول دارد و جزئیات بسیاری در ساخت آن به کار رفته است؛ برای نمونه پلکان‌هایی که لکوموتیوران برای سرکشی به زغال‌ها نیاز دارد نیز در آن وجود دارد. گفتنی است پیرمرد صاحب این اسبا‌ب‌بازی چوبی عادت داشته است آن‌را مدام به مهمان‌ها نشان دهد.

کد خبر 151573
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز