پنسیلوانیا: سرباز آمریکایی که آرزو داشت در حضور همسرش مدال افتخار بگیرد پس از 66سال (یک ماه پس از فوت همسرش) این مدال را دریافت کرد.

medal

 همسر این سرباز در ماه اکتبر در سن 84 سالگی از دنیا رفت و آقای دومینیک 87ساله و اهل ایالت پنسیلوانیای آمریکا طی مراسمی در کلیسا این مدال را بدون حضور او به سینه زد.

وی در سال 1943 به ارتش ملحق شد و در واحد 5307‌‌به‌عنوان تک‌تیرانداز خدمت ‌کرد. وی در این مراسم از نبود همسرش متأسف بود و به حاضران گفت: کاش همسرم زنده بود و این لحظه را می‌دید.

رُندترین تاریخ تولد

نیوجرسی: تولد یک نوزاد در ســاعـت11/11دقیـقـه 11/11/2011رُندترین تاریخ تولد جهان را رقم زد. جیکوب‌آنتونی که در آینده هیچ مشکلی در به‌یاد آوردن زمان دقیق تولد خود نخواهد داشت دومین فرزند این خانواده است. پدرش در مورد این رویداد به رسانه‌ها گفت: هنگام زایمان همسرم تمام دکتر‌ها و پرستار‌ها مدام به ساعت نگاه می‌کردند اما من به قدری نگران سلامتی مادر و فرزند بودم که به هیچ وجه متوجه انگیزه‌ آنها از این توجه بیش از حد نشدم. گفتنی است آنها قصد دارند هر سال راس ساعت یازده و یازده دقیقه برای فرزندشان شعر «تولدت مبارک» را بخوانند.

بازیافت فیلتر سیگار

توکیو: دانشجوی مبتکر ژاپنی موفق به تهیه نوعی تی‌شرت با استفاده از فیلتر ته‌سیگار شد. این دانشجو با مشاهده انبوهی از فیلترهای سیگار در کنار یک جایگاه سوخت، به فکر استفاده از فیبر موجود در آنها برای تهیه لباس افتاد. سپس وی با تشکیل یک گروه تحقیقاتی، موفق شد پس از پالایش مواد مضر از فیلتر (ته سیگار)، از فیبر موجود در آن، رشته و نخ تولید کرده و برای دوخت لباس به‌کار برد. گفتنی است فیلتر‌ سیگار دارای صدها ماده‌شیمیایی بسیار مضر است، تا جایی که یک فیلتر سیگار در یک لیتر آب، برای کشتن موجودات زنده درون آن کافی است.

گردهمایی مجردها

شانگهای: پس از تجمع 20‌هزار مجرد جویای همسر در شهر شانگهای چین بزرگ‌ترین گردهمایی مجرد‌های جهان در این شهر رقم خورد. این نمایشگاه که به جوانان چینی کمک می‌کرد همسری با ویژگی‌های دلخواه بیابند طی 2روز نخست میزبان 38هزار مجرد چینی بود اما تنها در روز سوم این آمار به 20هزار نفر رسید و اینگونه بود که بزرگ‌ترین گردهمایی مجرد‌های جهان اتفاق افتاد. چین به‌دلیل اعمال سیاست‌های ویژه جمعیتی در زمینه ازدواج با مشکل روبه‌روست و مقامات این کشور با برپایی چنین تجمعاتی سعی دارند آمار ازدواج‌ را بالا ببرند.

کد خبر 151233
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز