سیاتل: مردی پس از حدود 61 سال پولی را که از یک فروشگاه سرقت کرده بود، به صاحب آن بازگرداند.

این مرد که اواخر دهه‌1940 از صندوق این فروشگاه سرقت کرده بود، مقداری پول به همراه نامه‌ای داخل پاکت گذاشت و برای پس دادن آن به فروشگاه رفت اما بعد از تحویل دادن آن، به سرعت فروشگاه را ترک کرد. مدیر این فروشگاه در این باره می‌گوید: داخل این نامه نوشته شده بود که من در آن زمان مبلغ 20 تا 30 دلار دزدیده بودم اما برای جبران کار خود مبلغ 100دلار داخل پاکت گذاشتم. مدیر این فروشگاه قصد دارد این مبلغ را به افراد نیازمند بدهد.

اهدای عضو اعدامی

تایپه: یک زندانی اهل کشور تایوان که محکوم به اعدام است، تصمیم گرفت اعضای بدنش را به افراد نیازمند اهدا کند. آقای چنگ چین که به جرم قتل چندنفر در زندان به سر می‌برد در گام نخست کلیه‌هایش را به خواهرش اهدا کرد تا او بتواند با آنها زندگی دوباره‌ای را آغاز کند. چنگ چین در این باره می‌گوید: ابتدا به یاد خواهرم افتادم که چندی است از نارسایی کلیه رنج می‌برد و پس از آن نیز برای عذرخواهی از خانواده مقتولان تصمیم به این کار گرفتم. پزشکی که قصد دارد دست به این عمل جراحی و پیوند اعضا بزند معتقد است این تصمیم قاتل قابل قدردانی بوده و بهتر است محکومان دیگر نیز از وی تقلید کنند.

قورت دادن رشوه

مسکو: یک مامور پلیس اهل کشور روسیه در حال گرفتن رشوه از یک موتورسوار بود که ناگهان سروکله مافوقش پیدا شد و وی نیز به‌سرعت رشوه را قورت داد تا به خیال خود مدرک جرم را از بین برده باشد. به گفته مقامات روسی، این پلیس ابتدا منکر گرفتن رشوه بود اما در بازجویی‌ها اتهامش ‌را قبول کرده است. سرانجام مقامات پلیس نیز به همین دلیل وی را به پرداخت 19‌هزار دلار جریمه محکوم کردند. گفتنی است رشوه گرفتن در برخی شهر‌های روسیه رواج زیادی دارد و چنانچه قضیه قورت دادن مبلغ رشوه مطرح نبود کسی از شنیدن این خبر شگفت‌زده نمی‌شد.

بزرگ‌ترین درخت شناور

ریودوژانیرو: یک درخت 85متری که در کنار دریاچه رودریگو فریتاس برزیل توسط مردم شناور شده رکورد بزرگ‌ترین درخت شناورشده جهان را به‌خود اختصاص داد. این درخت غول‌پیکر که در واقع برای مراسم کریسمس آماده شده 542تن وزن دارد و بیش از 100هزار نفر را برای بازدید از آن به کنار دریاچه رودریگو فریتاس کشانده است. همچنین بیش از 3‌میلیون لامپ کوچک برای تزیین روی آن قرار گرفته که در شب، جلوه خاصی به آن می‌دهد. تخمین زده می‌شود تا زمان خاموش شدن این درخت در روز ششم ژانویه بیش از یک میلیون نفر از آن بازدید کنند.

کد خبر 152620
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز