سائوپائولو: یک مؤسسه حمایت از خریدار در ایالت سائوپائولوی برزیل، مسئولان بزرگ‌ترین رستوران‌های‌ زنجیره‌ای عرضه‌کننده فست‌فود در جهان را برای گنجاندن اسباب‌بازی در سرویس غذای کودکان یک‌میلیون و 77 هزار دلار جریمه کرد.

این مؤسسه همراه کردن اسباب‌بازی با فست‌فودها را که با عنوان جعبه شادی برای کودکان درنظر گرفته می‌شود تبلیغی برای ترویج عادت‌های تغذیه‌ای مضر و نامطلوب در کودکان معرفی کرده است. اداره‌کنندگان این رستوران‌ها اما تاکید می‌کنند که تمام اقدامات آنها مطابق با قوانین بوده است.

تعادل روی میخ

پکن: اگر تصور می‌کنید کار سردردآوری دارید باید نگاهی به حرفه آقای لی‌ژین بیندازید. شغل او این است که در تمام روز باید مدام با سر روی یک میخ برود و تعادلش را حفظ کند تا جایی که هنگامی که از کار روزانه خود فارغ می‌شود فرورفتگی عمیقی روی سرش قابل مشاهده است. لی 47ساله حدود 20سال است که مشغول این کار است و تمام درآمدش را با فشار روی جمجمه‌اش به دست می‌آورد. گفتنی است وی هر بار حدود 10ثانیه روی یک میخ نازک بالانس می‌زند و به گفته کارشناسان رکورددار این حرکت در جهان است.

شنای دلفینی

مارسی: اگر مدت‌هاست که با حسرت به شنای زیبای دلفین‌ها نگاه می‌‌کنید خبر اختراع یک لباس مجهز به موتور جت که قابلیت این نوع شنا را به انسان می‌دهد باید برای شما خوشحال‌کننده باشد. این لباس علاوه بر شنای زیر آب فرد را قادر می‌سازد تا 10متر نیز به بالای سطح آب بپرد و مانند دلفین‌ها دوباره به آب برگردد. قیمت این دستگاه موسوم به (Flyboard) حدود 4هزار و 200پوند است و با قدرت مکش و بیرون دادن آب کار می‌کند. فرانکلی زاپاتا مخترع نسل جدید این دستگاه درباره آن می‌گوید که شنا کردن با این دستگاه تحقق یکی دیگر از رویا‌های بشر است.

خرچنگ خودکفا

کاستاریکا: در اعماق آب‌های اطراف کاستاریکا، نوعی خرچنگ پیدا شده است که مقادیر زیادی از باکتری‌ها را روی چنگال‌های خود پرورش داده و سپس از آنها تغذیه می‌کند. اندرو توربر، بوم‌شناس دریایی دانشگاه «اورگان» در حال جست‌وجو و مطالعه تراوش‌های متان در کف دریا بود که متوجه وجود این خرچنگ‌ها در کنار یک تراوش فعال شد. او می‌گوید: این خرچنگ چنگال‌های خود را روی تراوش‌های متان حرکت می‌دهد و متان را جمع‌آوری می‌کند. این خرچنگ با دهان شانه‌ای شکل خود باکتری‌ها را جمع‌آوری کرده و به تغذیه از آنها می‌پردازد.

کد خبر 153194
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز