دوشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۰ - ۱۹:۴۶
۰ نفر

فلوریدا: به گزارش پلیس ایالت فلوریدای آمریکا، مرد شکارچی حین شکار و بر اثر شلیک گلوله توسط سگش راهی بیمارستان شد.

این پیرمرد 78‌ساله که به همراه دوستانش برای شکار گوزن به جنگل رفته بود بر اثر اصابت گلوله به پاهایش زیر تیغ جراحی رفت. دوست این مرد در این باره می‌گوید: سگ شکاری براون در حال بازی با اسلحه بود که یکباره به سمت او شلیک کرد اما جای پرسش اینجاست که این سگ چگونه توانسته است ماشه تفنگ را بکشد و شلیک کند. به گفته پلیس، در هفته‌های اخیر یک شکارچی اردک نیز طی حادثه مشابهی مجروح و راهی بیمارستان شد.

خمیده‌ترین برج دنیا

ابوظبی: خمید‌ه‌ترین برج جهان درابوظبی ساخته شد و پیش‌بینی می‌شود علاوه بر مهندسان، گردشگران را نیز به‌خود جلب کند. این آسمانخراش35 طبقه، با 18‌درجه خمیدگی نامش در کتاب رکوردهای گینس نیز ثبت شد. خمیدگی این برج 14درجه بیش از خمیدگی برج پیزا در ایتالیاست. البته خمیدگی برج پیزا عمدی نبوده است. ساختمان « کپیتال گیت» با ارتفاع حدود 160متر و 728‌پنل شیشه‌ای، نمایی زیبا و انحنادار دارد. این ساختمان فقط قسمتی از پروژه ساخت یک شهرک، پیرامون مرکز نمایشگاه‌های ملی ابوظبی است.

قدیمی‌ترین تشک دنیا

ژوهانسبورگ: باستان‌شناسان موفق شدند در آفریقای‌جنوبی بقایای نخستین تشک‌های تاریخ که قدمتی 77‌هزار ساله دارند را کشف کنند. دانشمندان دانشگاه ویتواترسرند در ژوهانسبورگ با همکاری باستان‌شناسان دانشگاه بوستون و پژوهشگران آلمانی کشف کردند که انسان دست‌کم از 77 هزار سال پیش روی تشک می‌خوابیده است. تشک‌های کشف شده در دوره پارینه‌سنگی میانه از گیاهان آروماتیک معطر ساخته شده‌اند. این درحالی است که قدیمی‌ترین نمونه‌های تشکی که تاکنون کشف شده بود 50‌هزار سال جدیدتر از این نمونه‌های تازه کشف شده بوده‌اند.

روباتی مسلط بر 8‌زبان

کالیفرنیا: روباتی که از نسل جدید روبات‌های انسان‌نما و کوچک NAO است قادر است به 8زبان صحبت کند. دانشمندان امیدوارند که در آینده‌ای نزدیک این روبات‌ها برای کمک‌رسانی و همکاری با کودکان اوتیسمی یا سالمندان نیز آماده شوند. NAO از 4 میکروفون برخوردار است که به او امکان می‌دهد منبع اصوات را شناسایی کند. نرم‌افزار جدید تشخیص صوت در این روبات می‌تواند جمله‌ها را تشخیص دهد. این روبات 59‌سانتی‌متری درصورتی که انحراف شدیدی در زاویه حرکت خود احساس کند تمامی فعالیت‌های حرکتی خود را متوقف می‌کند.

کد خبر 153649
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز