چهارشنبه ۹ آذر ۱۳۹۰ - ۱۴:۵۶
۰ نفر

همشهری دو - شیدا اعتماد: مجتمع‌های مسکونی قوانین نانوشته زیادی دارند.

اين قوانين نامرئي فقط بعد از تخلف به سمع و نظر شما مي‌رسند. مثلا در اين مجتمع‌ها داشتن احساسات خوشايند يا ناخوشايند ممنوع است. اگر آنقدر شاد هستيد كه موقع حرف زدن با تلفن تقريبا فرياد مي‌زنيد يا دچار ضربه روحي عميق شده‌ايد و هاي‌هاي گريه مي‌كنيد، تحت هيچ شرايطي وارد خانه‌تان نشويد. بهتر است گوشه خيابان مردم را دچار تصور بي‌خانماني كنيد تا اينكه در اثر گزارش همسايه‌ها از سر و صدايتان واقعا بي‌خانمان شويد.

كفش و جاكفشي در اين مجتمع‌ها يك موجود خطرناك محسوب مي‌شود. كفشي كه بدون صاحبش پشت در قرار دارد هر لحظه ممكن‌است به بقيه حمله كند. حتي درهاي چوبي جاكفشي هم اين موجود وحشي و خطرناك را از حمله‌ور شدن به ديگران باز نمي‌دارد. در نتيجه مجبوريد كفش‌هاي كثيفتان را داخل خانه بياوريد و به غل و زنجير ببنديد.

پشت‌بام منطقه ممنوعه‌اي است كه فقط با هلي‌كوپتر مي‌شود فتحش كرد. از همين حالا، آرزوي از بالا‌ديدن محدوده سكونت‌تان را در فهرست «آرزوهاي ساده‌اي كه به گور خواهم برد» بنويسيد.

اگر هوس داشتن يك حيوان خانگي از قبيل طوطي يا جوجه اردك داريد سراغ نسخه صامتش را از مغازه‌دار بگيريد. براي اينكه امكان وجود داشتن يك همسايه عصبي كه صداي زير طوطي به مرز جنون مي‌رساندش بالاي 70درصد است و ديوارهاي نازك هم كاري از دستشان برنمي‌آيد. در ضمن فكري هم به حال بويايي‌تان بكنيد. به شما قول مي‌دهم يكي از همسايه‌ها هست كه هر روز ناهار و شامش را مي‌سوزاند و شما در اين مورد هيچ كاري نمي‌توانيد بكنيد. هنوز هيچ قانوني براي منع سوزاندن غذا وضع نشده است.

داشتن بچه ممنوع است. البته هيچ‌كس رويش نمي‌شود اين را در قوانين بنويسد ولي واقعيتش همين است. چون راه رفتن و خنديدن و دويدنش ممنوع است. توپ‌بازي هم كه نمي‌تواند بكند. به حياط نمي‌تواند برود. جيغ هم كه نمي‌تواند بزند. گريه كردن را كه حرفش را هم نزنيد. آن موجودي كه شكل بچه است ولي هيچ‌كدام اين كارها را نمي‌كند اسمش عروسك است. داشتن عروسك خوشبختانه مجاز است. عروسك بخريد.

در اين سال‌هايي كه انسان از زندگي افقي به زندگي عمودي روي آورده همسايه‌ها هم تغيير ماهيت داده‌اند. آن موجود دلنشيني كه قبلا آش نذري در خانه مي‌داد و از بچه‌ها مراقبت مي‌كرد، تبديل به يك تهديد بالقوه شده است كه كوچك‌ترين تخلفات انساني شما را زيرنظر دارد. بچه‌هاي ما احتمالا فكر مي‌كنند همسايه‌ خوب هم موجودي افسانه‌اي و منقرض شده ‌است كه فقط در خاطره پدربزرگ‌ها باقي مانده ‌است. عروسك‌ها در اين‌باره نظري ندارند.

کد خبر 152684
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مهارت‌های زندگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز