تازه‌ترین گزارش «سازمان بین‌المللی شفافیت» حاکی از بهبود 23پله‌ای رتبه ایران در زمینه فساد اداری است.

به گزارش همشهری، سازمان بین‌المللی شفافیت، گزارش سالانه خود مبنی بر میزان فساد اداری و عملکرد کشورها در مبارزه با این فساد را منتشر کرد. در این گزارش، ایران با دریافت نمره 2.7از 10 در رتبه 120 دنیا قرار گرفته است.

در این رتبه کشورهای بنگلادش، اکوادور، اتیوپی، گواتمالا، قزاقستان، جزایر سلیمان، مغولستان و موزامبیک هم با نمره2.7 قرار دارند. در این گزارش که وضعیت فساد اداری در 184 کشور را مورد توجه قرار داده، نیوزیلند با نمره9.5دانمارک و فنلاند با نمره9.4 در رتبه‌های اول تا سوم، کمترین میزان فساد اداری را دارند. در مقابل کشورهای افغانستان و برمه با نمره مشترک 1.5و کره‌شمالی و سومالی با نمره مشترک 1 بیشترین میزان فساد اداری را دارند.

در خاورمیانه و شمال آفریقا، قطر با 7.2، امارات با6.8رژیم صهیونیستی با 5.8 نمره در ردیف اول تا سوم قرار دارند. بحرین، عمان، کویت، اردن، عربستان، تونس، مراکش، الجزایر، مصر، ایران، سوریه و لبنان هم در رتبه‌های بعدی قرار دارند. 3کشور، یمن، لیبی و عراق نیز در انتهای جدول قرار گرفته‌اند. از خاورمیانه و شمال آفریقا کشورهای قطر (رتبه 22)، امارات (رتبه 28)، بحرین (رتبه 46) و عمان (رتبه 50) در میان 50 کشور دارای کمترین میزان فساد اداری هستند.رتبه کشورها در گزارش سازمان شفافیت بین‌المللی براساس نمره آنها (صفر تا 10) اندازه‌گیری می‌شود. هر چه این نمره بیشتر باشد میزان فساد کمتر است.

کد خبر 152808
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز