محمد جهرمی مدیرعامل برکنار شده بانک صادرات ایران در ادامه نامه‌نگاری‌های خود در نامه‌ای به محمود بهمنی رئیس‌کل بانک مرکزی با اشاره به عوامل بروز اختلاس سه هزار میلیارد تومانی در شبکه بانکی کشور نسبت به تکرار سونامی اختلاس دیگر هشدار داد.

به گزارش همشهری، جهرمی در نامه خود خاطرنشان کرده است: متأسفانه به‌رغم گزارش سازمان حسابرسی، سازمان بازرسی کل کشور و متخصصین ذیربط مبنی بر اینکه به دلایل تبانی و عدم‌ثبت اعتبارات اسنادی در دفاتر بانک صادرات که قابل شناسایی و کشف نبود، برخی در دولت و بانک مرکزی تلاش کردند تا بانک صادرات را به‌عنوان مقصر معرفی کنند ولی بانک‌هایی که اقدام به تنزیل اعتبارات اسنادی جعلی و صوری کردند را مبری از خطا و تقصیر جلوه دهند.

مدیرعامل برکنار شده بانک صادرات ایران با اشاره به برخی از اشکالات موجود در نظام بانکی کشور تاکید کرده است: اگر این اشکالات هر چه سریع‌تر برطرف نشود دور از تصور نیست که سوءاستفاده‌های مالی از سیستم بانکی کشور بار دیگر تکرار شود.

 جهرمی در نامه‌اش به بهمنی تصریح کرده است: فشار بی‌مورد توسط دستگاه‌های اجرایی و سایرین به بانک‌ها در خصوص اعطای تسهیلات ریالی و ارزی به اشخاص و وجود افراد ناصالح در سیستم بانکی و عدم‌برخورد قاطع با این افراد توسط سیستم بانکی از گذشته تاکنون در وقوع اختلاس تاثیر‌گذار بوده است.

کد خبر 150415
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز