همشهری آنلاین: معاون دبیر کل حزب الله لبنان با اشاره به توطئه کشورهای عربی و غربی در سوریه خاطرنشان کرد با هر هزینه‌ای پرچم مقاومت را برافراشته نگاه خواهیم داشت.

شیخ نعیم قاسم

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از شبکه تلویزیونی المنار، شیخ نعیم قاسم در سخنرانی خود در بیروت در مراسم عزای حسینی گفت مقاومت با دو شعار استقلال و آزاد سازی به راه خود ادامه می دهد.

هرگز ظلم و دستاوردهای بی ارزش را نخواهیم پذیرفت. ما با هر هزینه‌ای پرچم شریف مقاومت را برافراشته نگاه خواهیم داشت.

وی درباره اوضاع منطقه گفت ما از تحرکات ملت مصر حمایت می‌کنیم چرا که با اراده خود حسنی مبارک دیکتاتور را سرنگون کردند ولی موافق حوادث سوریه نیستیم که دخالت‌های بین‌المللی در این کشور آشکار است و می‌خواهد معادلات را علیه ملت سوریه تغییر دهد. اوضاع بسیار روشن است.

امروز آمریکا یک قبیله بزرگی است که همانند قبائل وحشی قرون وسطایی رفتار می‌کند. قبائلی که به قبائل کوچک حمله می کردند، می‌کشتند و همه چیز را از بین می‌بردند. امروز آمریکا یک قبیله وحشی بزرگ و متجاوز با لباس مدرن است.

اگر برخی اشتباه کوچکی را مرتکب شدند آن را بزرگ نشان می‌دهد ولی خود با پرتاب بمب‌های بسیار سنگین هزاران نفر را به قتل می‌رساند و آن را نشان تمدن، مدنیت و پیشرفت می‌داند. آمریکا هیچ اخلاقی ندارد.

شیخ نعیم قاسم تاکید کرد جاسوسی این کشور که در لبنان کشف شد در راستای اهداف اسرائیل بود.

جزئیات اعترافات جاسوسان آمریکا نشان می‌دهد این افراد برای اسرائیل اطلاعات جمع آوری می‌کردند و در تجاوزگری‌های این رژیم علیه لبنان نقش داشتند.

اسرائیل در لبنان شکست خورد و شبکه‌های آن در لبنان برملا شد. اسرائیل چون پی برد اطلاعات اندکی دارد و نمی‌تواند خواسته های خود را در لبنان اجرا کند از آمریکا یاری گرفت.

حمله اسرائیل در سال 2006 به لبنان بر اساس تصمیم گیری آمریکا بود. این کشور به رهبری کاندولیزا رایس این جنگ را مدیریت کرد. آمریکا دشمن ملت لبنان و منطقه است.

وی در ادامه تاکید کرد ما یک ائتلاف سه گانه طلایی مقاومت، ارتش و ملت در لبنان داریم. این ائتلاف سه گانه اثبات کرد قوی بوده و به سود لبنانی‌ها است. دیگر روندها زیانبار بودن خود را برای لبنان اثبات کرده است. ما به این ائتلاف سه گانه طلایی پایبندیم.

امیدواریم دولت بر اساس پایه‌های درست شکل گیرد. ما می‌دانیم به رغم این که گزینه ما هزینه بر بوده ولی نتیجه بخش است.

مقاومت فداکاری‌ها و رنج‌های زیادی داشت ولی همراه با پیروزی شد و عزت و استقلال را موجب شد. ما با تحولات کنونی با ایمان، حکمت و منفعت برخورد می‌کنیم و هر نتیجه‌ای را خواهیم پذیرفت.

معاون دبیر کل حزب الله لبنان افزود ما تماشاگر نخواهیم بود و هر چه آن را بتوانیم انجام خواهیم داد. همچنین باید حملات اسرائیل در نقض حریم هوایی جنوب لبنان را محکوم کنیم.

چه زمانی باید بشنویم که گروه چهارده مارس نقض حریم هوایی لبنان از سوی اسرائیل را محکوم کنند در حالی که همین گروه نسبت به بخش دیگری از مرزهای لبنان اصرار خاصی دارد.

کد خبر 152429
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز