همشهری آنلاین: مدیر کل دفتر پشتیبانی و حمایت آموزش عالی وزارت علوم با اشاره به بازنگری دروس علوم انسانی در پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی گفت: این دروس هم اکنون در کمیته های شورای عالی برنامه ریزی است و به علت تخصصی بودن کار، نمی توان زمانی برای تایید نهایی اعلام کرد.

سعید قدیمی در گفتگو با خبرگزاری مهر، با اشاره به برخی جزئیات بازنگری سرفصل‌های 38 رشته علوم انسانی در پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، گفت: ایجاد تغییرات حداقلی در سرفصلهای دارای بیش از 20 سال عمر علوم انسانی وظیفه پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی بود.

وی افزود: وزارت علوم از این پژوهشگاه به عنوان یک کار کوتاه مدت خواسته بود که در کار بازنگری سرفصلها کمک کند و در این زمینه سعی کردیم نظرات اعضای هیئت علمی را که در حوزه علوم انسانی سابقه تدریس داشتند جویا شویم.

قدیمی ادامه داد: این کار بعد از جمع آوری نظرات در کمیته ای جمع بندی شد و تلاشمان این بود که بازنگری درس علوم انسانی را به وضعیت مطلوب نزدیکتر کنیم.

به گفته مدیر کل دفتر پشتیبانی و حمایت آموزش عالی وزارت علوم ، پس از اتمام کار پژوهشگاه حوزه و دانشگاه برای اطمینان کامل از پیشرفت واقعی، سرفصلها در اختیار کمیته های تخصصی شورای عالی برنامه ریزی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه هم اکنون منتظر هستیم کمیته های زیر مجموعه شورای عالی برنامه ریزی نظرات خود را ارائه دهند، اضافه کرد: روی کمیته ها فشار زیادی گذاشتیم تا زمان تایید نهایی را هر چه زودتر تعیین کنند اما چون کار تخصصی است نمی توان برای آن زمان تعیین کرد با این حال حداکثر سعی مان را می کنیم در حداقل زمان ممکن، این کار به پایان رسد.

کد خبر 152420

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز