همشهری آنلاین: دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین گفت: انگلیس تلاش‌هایی را برای جلوگیری از تصویب نهایی طرح کاهش رابطه ایران با آن کشور آغاز کرده است، اما مجلس مصمم است که این کار را انجام دهد.

محمدرضا باهنر در جلسه ماهانه جامعه اسلامی مهندسین با بیان این مطلب، افزود: کاردار انگلیس با برخی از مقامات وزارت امور خارجه دیدار کرده است و این نشان می‌دهد که آنها تلاش‌های خود را آغاز کرده‌اند،اما طرح کاهش روابط با انگلیس در مجلس مطرح و مجلس درباره آن مصمم است.

به گزارش ایسنا، دراین جلسه به ارائه گزارشی از آخرین تحولات و اخبار داخلی و خارجی پرداخت و با اشاره به گردهمایی سراسری اخیر جبهه متحد اصولگرایان، گفت: ما حضور ده هزار نفر در این گردهمایی را در مدرسه عالی شهید مطهری پیش‌بینی کرده‌ بودیم که حدود 7200 تا 7300 نفر شرکت کردند و بدین ترتیب فعالیت جبهه متحد اصولگرایی کلید خورد. این گردهمایی انعکاس رسانه‌ای خوبی داشت، گزارش‌ها و سخنرانی‌های خوبی ارائه شد و به اهداف پیش‌بینی شده دست پیدا کردیم.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسن در ادامه به همایش استانی جبهه متحد اصولگرایان اشاره کرد و افزود: در جلسه استانی نیز حضور 1800 را نفر پیش‌بینی کرده بودیم که حضور شرکت‌کنندگان، قابل توجه بود و جلسه خوبی برگزار شد تا بدین ترتیب فعالیت بخش‌های استانی آغاز شود. در تلاش هستیم تا به تدریج در استان‌ها جلسات مشابهی تشکیل شود و ستادهای استانی نیز در حال چیده شدن است.

باهنر همچنین به افزایش فشارها علیه ایران اشاره کرد و با بیان این‌که ایران را به صورت گازانبری تحت فشار قرار داده‌اند، اظهارکرد: یکی از دلایل افزایش فشارها علیه ایران، گسترش بیداری اسلامی است و این‌که مواضع کشورهای اسلامی روشن تر و بهتر شده و نشان می‌دهد که مساله ، به طور کامل بیداری اسلامی است.

وی، در پیش بودن انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی را یکی دیگر از دلایل افزایش فشارها علیه ایران دانست و تصریح کرد: انتخابات آتی مجلس، اولین انتخابات بعد از فتنه 88 است و سیاست راهبردی آمریکا، انگلیس و غرب برای مجلس نهم این است که یا انتخابات بسیار سرد و با استقبال کم برگزار شود یا اگر استقبال زیاد بود، داستان سال 88 تکرار شود و اوضاع به هم بریزد، هم فتنه‌گران سال 88 همان سیاست‌ را در پیش گرفته‌اند و هم جریان انحرافی این خط مشی را دنبال می‌کند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در اواخر سال میلادی آینده خاطرنشان کرد: طبق روند سنتی 200 سال گذشته در آمریکا، به طور متوسط به ازای هر دو بار که جمهوری‌خواه‌ها رای آوردند، یک بار دموکرات‌ها انتخاب شدند، بنابراین انتخابات آینده ریاست جمهوری در آمریکا برای آنها مثل مساله ناموسی است و دموکرات‌ها می‌خواهند به اصطلاح فیل هوا کنند تا باز هم رای بیاورند، بنابراین فشارها را بر ایران بیشتر کرده‌اند.

باهنر با بیان این‌که معمولا وضع ما در فشارها خوب بوده است، تصریح کرد: البته این فشارها هزینه هایی هم دارد که در واقع اینها هزینه‌های پیشرف ما محسوب می‌شود. برای مثال در مساله هسته‌یی شاهد پیشرفت‌های زیادی هستیم به طوری که تا دو ماه دیگر صفحات سوخت ما آماده می‌شود و بارگذاری خواهد شد. این درحالی است که تکنولوژی‌ صفحه گذاری و آماده کردن سوخت برای رآکتور تکنولوژی بسیار بالایی است.

رقبای ما فتنه گران و منحرفین هستند

وی در ادامه با بیان این‌که در انتخابات آتی مجلس دو رقیب جدی یعنی فتنه‌گران و منحرفین داریم، گفت: در برخورد جدی و سنگین قوه قضاییه در پرونده اختلاس سه هزار میلیارد تومانی، پر لباس جریان انحرافی لای در گیر کرده است و آنها می‌خواهند به شکلی میدان بازی را عوض کنند به طوری که می بینیم، برای این‌که حرف‌های خود را بزنند، با یک روزنامه اصلاح‌طلب مصاحبه می‌کنند و جالب این است که بچه‌های این روزنامه می‌گفتند 70 درصد از حرف‌ها منتشر نشد، ولی با این حال همان حرف‌ها موجب شد تا این روزنامه توقیف شود. سپس مصاحبه شونده یک کنفرانس مطبوعاتی برگزار کرد و در آن حرف‌های بی ربطی زد و جالب است که سایت بی‌بی‌سی بعد از این جریان یک مانور عظیم را آغاز کرد و این طور القا می کرد که حقوقدان‌های دنیا و بدون مرزها می‌خواهند، به نفع برگزار کننده کنفرانس و علیه قوه قضاییه طومار جمع کنند و این مساله نشان می‌دهد که حلقه انحراف و فتنه به هم وصل شده است.

امیدوارم اصولگرایان پیروز انتخابات مجلس باشند

باهنر همچنین بر حساسیت شورای نگهبان و قوه قضاییه نسبت به لزوم متناسب بودن هزینه‌های تبلیغات انتخابات تاکید کرد و افزود: شورای نگهبان و قوه قضاییه به طور جدی به دنبال این مساله هستند که در انتخابات هزینه‌های گزاف نشود و ما هم به دنبال این مساله هستیم که فقط پول نتواند افراد را به مجلس بفرستد . به هر حال ما امیدواریم که اصولگرایان پیروز انتخابات آتی مجلس باشند.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین در پایان درباره مساله اخیر مطرح شده در مجلس درباره حقوق مادام‌العمر شخصیت‌های سیاسی گفت: اولین قانون درباره این مساله در سال 45 تصویب شده بود و بعد هم در مجالس سوم ، ششم و هفتم مصوبه‌هایی در این رابطه وجود داشت و حرف تازه‌ای نبود فقط عده‌ای تفسیرهایی در این رابطه ارائه کرده بودند. به هر حال این مساله یک جوسازی سنگین سیاسی بود و به نظر من 90 درصد این قضیه سیاسی بود و ما هم آن را لغو کردیم.

کد خبر 152325
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز