گروه سیاسی: با نزدیک شدن به انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی تحرکات انتخاباتی میان گروه‌های سیاسی شدت بیشتری پیدا کرده است.

در این میان اصولگرایان که در آبان ماه 1389 سازوکار جدیدی برای وحدت حداکثری پی ریزی کردند و در ماه‌های پایانی نیز از فرصت باقیمانده برای ایجاد وحدت استفاده می‌کنند اما شاهدیم که برخی از تشکل‌های تازه تاسیس اصولگرا تاکنون به‌نظر جمعی اصولگرایان تمکین نکرده‌اند ولی با این حال از گروه 8+7 در تلاش هستند تا طبق منشور اصولگرایی نامزدهای نهایی اصولگرایان را به جامعه معرفی کنند. دیروز رئیس ستاد انتخاباتی جبهه متحد اصولگرایان در نشست جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی در مشهد با اشاره به مشکلات عدیده نظام سلطه گفت:

تصمیم داریم نامزدهایی را انتخاب کنیم که تمایلی به جریان فتنه و جریان انحرافی و جریان فساد نداشته باشند اما این کف شرایط است و شایستگی‌های 12‌گانه‌ای که در منشور اصولگرایی مشخص شده نیز مدنظر است. علیرضا زاکانی اظهار داشت:‌برای تسریع پیروزی جریان بیداری اسلامی و تسریع شرایطی که اصولگرایی در آن فعال بوده و یک امید برای کشور‌های به پا خاسته غربی باشد اهمیت دارد که گفتمان اصولگرایی در کشور وجود داشته باشد زیرا تحقق اهداف بلندمدت و مقابله با نظام سلطه نیز نیاز به استمرار این گفتمان دارد و منوط به این است که در این انتخابات اکثر کرسی‌های مجلس را در دست بگیریم.

سید مرتضی نبوی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام هم درخصوص اهمیت اتحاد اصولگرایان برای حضور در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی، گفت: پس از مباحثی درخصوص جریان انحرافی اختلاف نظرهایی به‌وجود آمد اما باید توجه داشت که با تشکیل 8+7 تکلیف اصولگرایان مشخص شد و باید تاکید کرد که اصولگرایی در انحصار کسی نیست. محمد حسین صفار هرندی هم در بیرجند گفت که هرکس مبانی اسلام، انقلاب اسلامی ،ولایت فقیه و قانون اساسی را پذیرفته باشد اصولگراست و می‌تواند در جبهه متحد اصولگرایان حضور داشته باشد. حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی نیز درخصوص فعالیت جبهه متحد اصولگرایان و آینده آن نیز گفت: با توجه به واقعیت‌های موجود اجتماعی و عناصر تأثیرگذار در فضای سیاسی و تنش‌های ایجادشده در مقاطع اخیر در فضای سیاسی، جبهه متحد اصولگرایی را کاملاً موفق می‌دانم.

کد خبر 153984
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز