همشهری آنلاین: رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره پیشنهاد اشتون مبنی بر از سرگیری مذاکرات، گفت: ایران از مدتها قبل بسته پیشنهادی خود را ارائه کرده و از سر گیری مذاکرات را بر همان مبنا پیگیری خواهد کرد.

علاءالدین بروجردی در گفت وگو با خبرگزاری خانه ملت، با تاکید بر این­که زبان زور و تهدید در بازار ایران خریداری ندارد، افزود: خانم اشتون باید تاکنون زبان مذاکره با ایران را آموخته باشد بنابراین بهتر است مناسبات، مذاکرات و اظهارات خود در مقابل ایران را بر همین اساس تنظیم کند.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی، مبنای ارتباط ایران با جهان را احترام متقابل خواند و ادامه داد: هر گونه تعاملی از سوی ایران با کشورهای دنیا بر اساس احترام ومنافع متقابل تنظیم می شود که دو اصل شناخته شده بین المللی است.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس هشتم،‌ با تاکید بر این که ایران مدتها قبل بسته پیشنهادی درباره پرونده هسته ای را ارائه کرده است تصریح کرد:‌ ایران بر اساس واقعیت های موجود در صحنه جهانی بسته پیشنهادی خود را ارائه کرده و بر اساس همان اصول شناخته شده هم آمادگی خود را برای از سر گیری مذاکرات اعلام کرده است.

کا‌ترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز پنج شنبه (۱۰ آذر) در جمع وزرای امورخارجه این اتحادیه در بروکسل اعلام کرد: ما مایلیم تا دکتر سعید جلیلی دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران به نامه اخیر من مبنی بر از سرگیری گفت‌وگو‌ها با ایران پاسخ دهند؛ ما همچنان به دنبال گفت‌وگو هستیم اما در عین حال به افزایش فشار بر دولت ایران برای اطمینان حاصل کردن از این موضوع که آن‌ها راه درست را در پیش می‌گیرند ادامه می‌دهیم.

وزرای خارجه اتحادیه اروپا روز گذشته در نشست خود در بروکسل با اعلام بسته جدید تحریم‌ها علیه ایران، تحریم‌های جدیدی را علیه ۱۸۰ شخصیت حقیقی و حقوقی ایرانی اعلام کردند و جزئیات مربوط به این تحریم‌ها نیز روز جمعه منتشر شد.

کد خبر 152961
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز