همشهری آنلاین: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس مأمور بررسی رفتار آژانس و نحوه همکاری با آژانس شده است/ اگر آژانس در رابطه با ایران به مسیر اشتباه خود ادامه دهد، ما حق داریم در رابطه با بازنگری و نحوه همکاری فکر کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی در حاشیه صحن علنی مجلس پس از افتتاح نمایشگاه دستاوردهای کمیته امداد در جمع خبرنگاران حاضر شد.

به گزارش ایلنا،  علی لاریجانی درخصوص مصوبه اخیر مجلس در رابطه با حقوق مادام العمر مدیران سیاسی کشور، گفت: مصوبه مجلس در رابطه با حقوق مدیران سیاسی مصوبه خوبی نبود و فکر می‌کنم موضوع به طور دقیق در صحن علنی روشن نشده است و بر همین اساس بنده به آقای باهنر عرض کردم که این مسئله باید باز می‌شد و ایشان هم گفتند که مخالف تصویب این مصوبه بودند و بر همین اساس تلاش خودشان را انجام دادند.

وی با بیان اینکه مصوبه حقوق کارکنان دولت برای مجالس گذشته است و مصوبه اخیر مجلس تنها به برخی سازمان‌ها که از این قانون استثنا شده بودند، اشاره داشته است، گفت: البته بحثی که در رسانه‌ها با عنوان حقوق مادام‌العمر مطرح شد، واقعیت امر نبود اما در عین حال ما با دوستان صحبت کردیم تا مطالعات لازم را برای اصلاح اصل این قانون انجام دهد.

لاریجانی تاکید کرد: جا دارد نمایندگان مصوبه مجالس قبلی را در مورد قانون خدمات کشوری اصلاح کنند تا موضوع به طور کل تصویب شود و البته نمایندگان دنبال این موضوع نیز هستند.

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین در مورد قطعنامه اخیر شورای حکام علیه ایران گفت: گزارش آقای آمانو مغلوط و غیرواقعی است و بر اساس این گزارش نیز قطعنامه‌ای علیه ما صادر شد که خیلی پراهمیت نبود.

لاریجانی با تأکید بر اینکه «آژانس در روابط با ایران مسیر اشتباهی را در پیش گرفته است»، بر اطلاع‌رسانی درباره گزارش آژانس به مردم تأکید کرد و گفت: از قبل قرار ما با آژانس این بود که آژانس به میزان شفافیت ما با آن‌ها، شفاف عمل کرده و موضوع هسته‌ای ایران را عادی کند، اما متأسفانه ظاهرا این طور شده که آژانس به جای عادی‌سازی اقدامات متضاد انجام می‌دهد‌ لذا ما باید تصمیم دقیق‌تری در رابطه با آژانس اتخاذ کنیم.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگاری در مورد تجدید نظر ایران در رابطه با آژانس گفت: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس مأمور بررسی رفتار آژانس و نحوه همکاری با آژانس شده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین تأکید کرد: اگر آژانس در رابطه با ایران به مسیر اشتباه خود ادامه دهد، ما حق داریم در رابطه با بازنگری و نحوه همکاری فکر کنیم.

وی گفت: به میزانی که آژانس از اساسنامه خود جدا شود، ما حق داریم فکر کنیم و تعریف مجددی از رابطه با آژانس داشته باشیم اما اگر آژانس در مسیر و چارچوب معین‌شده کار کند، ما قبول می‌کنیم که عضو آژانس هستیم و مسئولیت‌های خودمان را انجام می‌دهیم.

 

کد خبر 151635
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز