همشهری آنلاین: معاون اطلاعات، عملیات ستادکل نیروهای مسلح تأکید کرد: رهبر معظم انقلاب اخیرا فرمودند که در مقابل تهدید، تهدید می‌کنیم و این به معنای تجدید‌نظر در استراتژی دفاعی ملت ایران است.

سردار سرلشکر محمد باقری معاون اطلاعات و عملیات ستاد‌کل نیروهای مسلح که به مناسبت هفته بسیج در صحن علنی مجلس شورای اسلامی حضور یافته بود، طی سخنانی ضمن گرامیداشت هفته بسیج، این روز و هفته را به تمام بسیجیان دریا دل در کشور و نمایندگان مجلس که آنان را بخشی از جامعه بسیجیان خواند، تبریک گفت.

وی در ادامه ضمن تشکر از مجلس به خاطر توجه به تقویت بسیج در سال‌های اخیر، گفت: از توجه ویژه نمایندگان ملت به بخش دفاع در کشور قدردانی می‌کنم.

به گزارش خبرگزاری فارس، ‌‌باقری بر همین اساس تصریح کرد: حضرت امام خمینی(ره) در ۵ آذر 58 در اوج حرکت فتنه‌ها و توطئه‌ها برای از بین انقلاب و خدشه به وحدت و انسجام ملی کشور، فرمان تشکیل سازمان بسیج مستضعفین را اعلام کردند و در آن هنگام هیچ‌کدام از ما فکر نمی‌کردیم که آن مراد بزرگ ما، شجره‌ایی را ترسیم کردند که عمده مشکلات آینده نظام و انقلاب را حل و انقلاب را بیمه خواهد کرد.

معاون اطلاعات و عملیات ستاد‌کل نیروهای مسلح در بخش دیگر سخنانش متذکر شد: دفاع مقدس که به فاصله اندکی از تشکیل بسیج مستضعفین آغاز شد، بزرگ‌ترین حربه‌ای‌ بود که استکبار برای برزمین زدن انقلاب اسلامی ایران به کار برد و ارتش تا بن دندان مسلح حزب بعث با پشتیبانی بیش از 35 کشور در ابعاد گوناگون هر آنچه توانسته‌اند طی ۸ سال علیه جمهوری اسلامی ایران به کار بردند اما جزء شکست و خفت و خواری ندیدند.

وی ادامه داد: تاریخ گواه است که بخش اعظم این پیروزی مرهون بسیجیان دوران دفاع مقدس است و گذشته همچون آیینه‌ای در برابر ماست؛ حضرت امام(ره) تعابیر بسیار زیبایی درباره بسیج دارند که خط مشی آینده بسیج را نیز ترسیم کردند.

سرلشکر باقری در ادامه سخنانش با بیان اینکه امام (ره) ضمن تقدیر از اقدامات خداپسندانه بسیج در راه آزادی ملت‌های دربند، بر نکاتی مانند اخلاص بر همه امور تأکید دارند، تصریح کرد: کلید‌واژه‌ایی مانند تلاش، صبر، جهاد و اخلاص همواره در پیام‌های امام وجود دارد.

معاون اطلاعات و عملیات ستاد کل نیروهای مسلح همچنین گفت: پس از خاتمه دفاع مقدس امام خمینی(ره) در پیامی دیگر ضمن مروری بر عملکرد بسیج، آینده بسیج را ترسیم می‌کنند که نکات اساسی از آن استخراج می‌شود؛ اگر پیام امام را مرور کنیم واقعا تصور می‌شود که ساعتی پیش این پیام صادر شده است.

وی اضافه کرد: با یک نگاه گذرا به حوادث اخیر منطقه و بیداری اسلامی که در جهان اسلام ایجاد شده، مشاهده می‌کنیم هر جایی که پرچمی در دست رزمندگانی صالح و مجاهدانی مؤمن که بسیجیانی که پیرو حضرت امام وجود دارد، آنان به دنبال در هم شکستن کاخ‌های شیشه‌ای‌ طرفداران آمریکا هستند.

‌باقری در ادامه سخنانش با بیان اینکه رزمندگان دینی با روحیاتی به دنبال پیروزی و پیشبرد اهداف اسلام هستند، تصریح کرد: اگر در رأس مجموعه مدیریت بر لیبی افرادی غرب‌گرا باشند، جرأت نمی‌کنند با این روحیه رزمندگان لیبی، کاری از پیش ببرند.

وی ادامه داد: رزمندگان اسلام پیرو فرمایشات امام هستند و این واقعیتی است که پرچم و تفکر و روحیه بسیجی در سراسر جهان برافراشته است و این اول راه است و حرکت ابتدایی عظیمی است که جهان را متحول خواهد کرد.

معاون اطلاعات عملیات ستاد کل نیروهای مسلح همچنین با ذکر این نکته که اگر از ایجاد ارتش ۲۰ میلیونی غفلت کنیم، در دام دو ابرقدرت جهانی گرفتار می‌شویم، یادآور شد: باید تفکر بسیجی در نظام نهادینه شود و باید دانست که تنها با روحیه بسیجی کارها در کشور پیش‌می‌رود؛ در شرایطی که کشور ما با حوادث و فشارهای بی‌نظیر در طول تاریخ روبرو است، تنها روحیه‌ایی بسیجی است که می‌تواند راه را پیش‌برود و موانع را بشکند.

"به دنبال سرمستی دروغین آمریکا از پیروزی بر طاغوت‌های عراق و افغانستان، پس از گذشت 8 سال آنچه اتفاق افتاد سرافکندی آمریکا در عراق و خاورمیانه و فروریختن اذناب آمریکا در منطقه است."

معاون اطلاعات و عملیات ستاد کل نیروهای مسلح در بخش دیگری از سخنانش گفت: آمریکایی‌ها آنچه از حمله به ایران می‌گفتند و از تجاوز به ایران مطرح می‌کردند، همه به پوچ رفت و هیچ کاری نتوانستند به پیش ببرند، تفکر تجاوز زمین به زمین به ایران در ذهن فرماندهان و سردمداران آمریکایی نیست و این واقعیتی است که با روحیه بسیجی شکل گرفته است.

‌وی تأکید کرد: سرنوشت جنگ در زمین مشخص می‌شود و زمین ایران متعلق به ملت ما است و خودشان می‌دانند که عملیات روانی مطرح می‌کنند و حتی جرأت انجام مأموریت هوایی را ندارند.

‌سرلشکر باقری ادامه داد: تفکر بسیجی این توانایی را به ملت ایران داده که اگر مستکبرین دست از پا خطا کنند، پاسخ کوبنده و پشیمان کننده‌ای خواهند گرفت و آینده تاریخ را هر‌چه زودتر خواهند باخت.

معاون اطلاعات و عملیات ستادکل نیروهای مسلح همچنین تصریح کرد: تاریخ ملت ما نشان می‌دهد که نه اقدام به تجاوز و نه اندیشه تجاوز در ذهن ما نبوده و ما در پاسخ قاطع به تهدیدات تردید نداریم اما رهبر معظم انقلاب اخیرا فرمودند که در مقابل تهدید، تهدید می‌کنیم و این به معنای تجدید‌نظر در استراتژی دفاعی ملت ایران است و اگر تهدیدات متجاوزان علیه ایران ادامه یابد و هر روز سناریوی جدیدی برای تخطئه حرکت ملت ایران داشته باشند و ایران هراسی را پیش ببرند، در مشی ملت ایران تجدید‌نظر صورت می‌گیرد.

سردار سرلشکر باقری در خاتمه از فرصتی که مجلس برای گرامیداشت هفته بسیج اختصاص یافت تشکر و ابراز امیدواری کرد که روحیه بسیجی در کشور بیشتر از گذشته ایجاد شود.

 

کد خبر 151847
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز