همشهری‌آنلاین: همایش دو روزه همگرایی ایران و ترکیه: تجربه گذشته، تصویر آینده، روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه 8 و 9 آذر در دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

همایش همگرایی ایران و ترکیه: تجربه گذشته، تصویر آینده

در این همایش که با حضور سفیر جمهوری ترکیه در ایران، رئیس دانشکده مطالعات جهان و رئیس موسسه فرهنگی اکو افتتاح می‌شود استادان و کارشناسان حوزه‌های سیاست خارجی، تاریخ و فرهنگ، ادبیات و حقوق جدیدترین دستاوردهای علمی خود را در حوزه روابط و تعاملات ایران و ترکیه ارائه می‌کنند.

این همایش در چهار میزگرد با مشارکت دانشگاه تهران و دانشگاه آتاتورک ارزوم ترکیه و با بحث و گفتگوی صاحبنظران دانشگاهی و متخصص در امور ترکیه برگزار خواهد شد.

میزگرد تخصصی اول در ساعت 14 روز سه‌شنبه 8 آذر به ادبیات اختصاص دارد و در آن تاثیر متقابل ادبیات فارسی و ترکی بر یکدیگر به بحث و بررسی گذاشته می‌شود.

همایش همگرایی ایران و ترکیه: تجربه گذشته، تصویر آینده

در میزگرد تخصصی دوم که روز چهارشنبه 9 آذر از ساعت10 صبح آغاز می شود موضوع نظام حقوقی مدرن در ترکیه از منظر داخلی و بیرونی تحلیل و تفسیر می شود و در بعد از ظهر همین روز در میزگرد سوم با موضوع فرهنگ ابتدا میراث مشترک فرهنگی ایران در ترکیه در بستر تاریخی بررسی و در میزگرد چهارم که به سیاست خارجی اختصاص دارد نقش منطقه‌ای ایران و ترکیه در پرتو تحولات یک دهه اخیر به بحث و تبادل نظر گذاشته می‌شوند.

کد خبر 152028
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز