همشهری ‌آنلاین: پارادایم‌های تئوریک روابط بین‌الملل در مطالعات منطقه‌ای و بین رشته‌ای: نقدی بر دیدگاه اروپایی و آمریکایی عنوان سخنرانی دیگری از سلسله نشست‌های تخصصی مؤسسه مطالعات آمریکای شمالی و اروپا است که توسط دکتر حسام‌الدین واعظ زاده ایراد می‌شود

عضو هیات علمی دانشکده مطالعات جهان در این سخنرانی که به همت موسسه مطالعات آمریکای شمالی و اروپا  دانشگاه تهران برگزار می‌شود در مورد تئور‌ی‌های روابط بین‌الملل و اینکه تا چه اندازه در پژوهش‌های علمی، قابلیت کاربردی دارند، بحث خواهد کرد. موضوعی که همواره از دغدغه‌های استادان و پژوهشگران روابط بین‌الملل بوده است. همچنین محورهای زیر اهم مواردی است که در این نشست مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد:

- چرا از تئوری در مطالعات روابط بین‌الملل استفاده می‌شود؟

- ماهیت پارادیم‌های تئوریک روابط بین‌الملل در مطالعات منطقه‌ای چیست؟

- آیا این پارادایم‌ها ماهیتی پویا یا ایستا دارند و چگونه می‌توانند ما را در درک جامع‌تر و تجزیه و تحلیل دقیق‌تر در مطالعه تحولات بین‌المللی یاری کنند؟

- آیا تفاوتی بین دیدگاه‌های تئوریک روابط بین‌الملل آمریکایی و اروپایی وجود دارد؟

موسسه مطالعات آمریکای شمالی و اروپا در کنار امور پژوهشی خود در مسیر شناسایی هر چه بیشتر قلمروهای مطالعاتی خود؛ سخنرانی‌های مفهومی نیز برگزار می‌کند که دراین نشست‌ها؛ کارشناسان و پژوهشگران برجسته؛ به طرح تاز‌ه‌ترین یافته‌ها و به مرور مفاهیم و قلمروهای کلیدی عرصه‌های مرتبط می‌پردازند و متن کامل سخنرانی‌ها نیز به عنوان اسنادعلمی موسسه منتشر می‌شود.

زمان سخنرانی فوق یکشنبه 11 دی‌ماه 1390 در ساعت 10 صبح و مکان آن دانشکده مطالعات جهان ( سالن حنانه) است.

دانشکده مطالعات جهان در خیابان کارگر شمالی در پردیس شمالی دانشگاه تهران (ورودی غربی) قرار دارد.

کد خبر 155164
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز