همشهری آنلاین: نمایشگاه آثار هنرمندان گروه هنری "هنر در روستا" روز شنبه 26 نوامبر 5 آذر در گالری مکعب کوالالامپور افتتاح می‌شود.

به گزارش مهر، مدیر گالری مکعب با اعلام این خبر افزود: در این نمایشگاه آثار هنری گروه هنر در روستا که در ایران با حضور در روستاهای کشور و مشارکت روستاییان اقدام به خلق آثار هنری کرده اند، به نمایش گذاشته می‌شود.

اصغر یعقوبی در این زمینه گفت: این نمایشگاه که با همکاری رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در مالزی برگزار می‌شود، تصاویر آثار هنری خلق شده توسط این گروه هنری در روستاهای ایران در قالب عکس به نمایش گذاشته خواهد شد.

وی در تشریح فعالیت گروه هنری روستا در ایران گفت: تعدادی از هنرمندان با هدف انتقال مفاهیم هنری از شهرها به روستاها اقدام به تشکیل این گروه هنری وحضور در روستاهای کشور کرده و با برگزاری جشنواره‌های هنری در66 روستا در 11 استان کشورمان، آثار هنری در قالب مجسمه، آثار محیطی، نقاشی و هنرهای مفهومی با مشارکت روستاییان خلق کرده‌اند.

مدیرگالری مکعب افزود: مشارکت بیش ازهفت هزار تن از روستاییان درجشنواره های هنری هنر در روستا و تاسیس نخستین کتابخانه تخصصی هنر در روستای محل دبیرخانه این گروه هنری از دستاوردهای این گروه هنری بوده است.

گروه هنری "هنر در روستا" درسال 1382 در یکی از روستاهای کوچک شهرستان قائمشهر در استان مازندران فعالیت‌های فرهنگی و هنری خود را آغاز کرده و با توجه به اساسنامه این گروه مبتنی بر فعالیت‌های گروهی و به بکارگیری دانشجویان و هنرمندان جوان، برگزاری بیش از 100 نمایشگاه، نشر ماهنامه خبری هنری و برگزاری همایش و فستیوال‌های ملی در کارنامه فعالیت خود ثبت کند.

این نمایشگاه تا 18 آذر ماه در گالری مکعب کوآلالامپور واقع در خیابان امپنگ، خیابان ماماندا 9 شماره 63-B دایر خواهد بود.

 

کد خبر 151980

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز