همشهری آنلاین: نمایشگاه عکس‌های "تجسم نام علی (ع) در معماری ایران" سعید محمودی ازناوه عکاس بناهای تاریخی و مذهبی ایران در برج میلاد تهران برپا شده است.

به گزارش فارس، سعید محمودی ازناوه در توضیح برپایی این نمایشگاه گفت: در این نمایشگاه 70 تابلو از آثار معماری و اماکن مذهبی- تاریخی ایران از حدود هزار سال پیش تا به امروز که تجلی نام حضرت علی(ع) است، به نمایش درآمده است.

وی با بیان این که عکس‌های به نمایش درآمده در ابعاد 85 در 85 و 85 در 125 است، افزود: در عکس‌های گرفته شده به معماری بناهای تاریخی و مذهبی، تزیینات وابسته به معماری مذهبی همچون آجرکاری، کاشی‌کاری، گچبری، منبت و ... در بخش‌های مختلف معماری همچون گنبد، محراب، مناره توجه شده است.

به گفته ازناوه، این نمایشگاه بخشی کوچک از فعالیت‌های پژوهشی است که از 20 سال پیش تاکنون شروع شده است.

این عکاس بناهای تاریخی- مذهبی هدف از این فعالیت پژوهشی را نشان دادن علایق مذهبی هنرمندان و معماران و ارادت آنها به ائمه اطهار عنوان کرد و گفت: این مجموعه قرار است به صورت کتاب در آینده نزدیک چاپ و منتشر شود.

نمایشگاه عکس‌های "تجسم نام علی(ع) در معماری ایران" از 15 آبان ماه در سکوی دید باز و گالری هنری سازه راس برپا شده و تا 6 آذر ماه از ساعت 9  تا 21 میزبان علاقمندان است.

کد خبر 151511

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز