چهارشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۰ - ۱۰:۲۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: شعبه دوم گالری اعتماد در دوبی که به تازگی افتتاح شده است، میزبان نمایشگاهی از آثار صادق تیرافکن عکاس ایرانی خواهد بود.

به گزارش ایلنا، در این نمایشگاه که از 13 نوامبر تا 19 دسامبر 2011 (22 آبان تا 28 آذر) برپا خواهد بود، فوتو مونتاژهای این هنرمند ایرانی درمعرض دید عموم قرار خواهد گرفت.

این نمایشگاه؛ اولین نمایشگاه انفرادی تیرافکن در امارات متحده عربی محسوب می‌شود.

تیرافکن که اخیرا به همراه دو هنرمند دیگر خاورمیانه آثار خود را در موزه هنرهای زیبای هوستون به نمایش گذاشت؛ همچون روال همیشه روی مضامینی دست گذاشته که در ارتباط با هویت، جنسیت و تقابل‌های انسانها در طول تاریخ مطرح است.

او در آثار خود مسایل بومی را در ارتباط با زندگی امروز ایران به تصویر می‌کشد.

"0611" عنوان مجموعه آثار اوست که در گالری اعتماد دوبی به نمایش گذاشته می‌شود؛ آثاری که خطی مشخص میان تاریخ و حافظه جمعی را دنبال می‌کنند.

تیرافکن در این آثار از تکنیک فوتومونتاژ استفاده کرده است، تکنیکی که در قرن 19 شکل گرفت با این حال همچنان ابزاری متفاوت در تصویرگری‌های هنرمندان محسوب می‌شود.

صادق تیرافکن ازجمله عکاسان و هنرمندان چیدمان ایرانی است که در عموم آثارش؛ انگاره‌های تاریخی را به گفتمانی ملموس تبدیل می‌کند.

او در اثر چیدمان خودش که پیش از این به همراه دو هنرمند پاکستانی و عراقی در موزه هوستون به نمایش گذاشت، با نمایش سوگواری قصد نمایش همین مفهوم را داشته است.

تیرافکن همواره در عکس‌هایش از عناصر هنرهای سنتی نیز بهره برده و آثاری را هم در زمینه اینستالیشن خلق کرده است.

 

کد خبر 150176

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز