همشهری آنلاین: نمایشگاه عکس از مردم قحطی‌زده سومالی که با اعزام سه عکاس ایرانی به این کشور به ثبت رسیده است، برگزار خواهد شد.

به گزارش فارس، سیدعباس میرهاشمی عکاس پیشکسوت و عضو هیئت مؤسس و هیئت مدیره انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس با اعلام این خبر گفت: به دنبال اتفاقاتی که در کشور سومالی به وقوع پیوست و کمتر از سوی رسانه‌های بین‌المللی مورد توجه قرار گرفت، انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس با همکاری انجمن هنرهای تجسمی انقلاب و دفاع مقدس و نشر ساقی بر حسب وظیفه‌ای که بر دوش خود احساس می‌کرد، سه عکاس علاقمند را که سابقه کار عکاسی در حوزه مطبوعات و مستند-اجتماعی داشتند مورد حمایت قرار داد تا با سفر به سومالی از وقوع قحطی در این کشور عکاسی کنند.

میرهاشمی، عکاسان اعزامی به سومالی را حسین فاطمی، یلدا معیری و بهنام صحوی معرفی کرد و گفت: این سه عکاس در یک سفر ۲۰ روزه به سومالی از بروز قحطی در این کشور با نگاه مستند- اجتماعی عکاسی کردند و با کوله‌باری از عکس‌های بسیار به کشور بازگشتند که تصمیم داریم منتخب عکس‌های این سفر را در یک نمایشگاه به نمایش عموم بگذاریم.

میرهاشمی برپایی این نمایشگاه را ادای دینی در قبال وظایف انسانی عنوان کرد و ابراز امیدواری کرد که این نمایشگاه بتواند گامی باشد برای به تصویر کشیدن وضعیت اسفبار مردم سومالی و تقویت کمک‌های مردمی به مردم قحطی‌زده این کشور.

وی انتخاب تعداد و ابعاد عکس‌ها را برای این نمایشگاه مرتبط با انتخاب محل نمایشگاه عنوان کرد و گفت: در حال رایزنی برای انتخاب مکان مناسب نمایش این عکس‌ها هستیم و پس از آن این جزئیات مشخص خواهد شد.

وی درباره انتشار کتاب این نمایشگاه هم گفت: ما علاقه‌مندیم که کتابی از عکس‌های این نمایشگاه منتشر کنیم و با بررسی آثار این سه عکاس، شاید برای تأمین خلاءهای آن، سفر دیگری به این کشور نیاز باشد.

میرهاشمی درباره انتخاب این سه عکاس هم گفت: آن‌ها خودشان علاقمند بودند که این سفر را بروند و خطرات سفر را نیز پذیرا شدند و ما هم از آن‌ها در اندازه توان حمایت کردیم.

وی زمان برگزاری این نمایشگاه را آبان‌ماه جاری عنوان کرد و گفت: تلاش می‌کنیم تا در همین ماه این نمایشگاه برگزار شود.

کد خبر 149304

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز