همشهری آنلاین: مسئول واحد هنرهای تجسمی حوزه هنری گیلان از فروش عکس‌های قدیم گیلان در کمک به مردم قحطی زده سومالی خبر داد.

به گزارش ایسنا،مهدیه دلشاد گفت: واحد هنرهای تجسمی حوزه هنری گیلان نمایشگاه و فروش"عکس‌های قدیم گیلان" را برای کمک به مردم قحطی‌زده سومالی برگزار می‌کند.

وی افزود: واحد هنرهای تجسمی حوزه هنری گیلان به منظور کمک به مردم قحطی‌زده سومالی نمایشگاه و فروش تابلو عکس های دوره قاجار گیلان را در گالری حوزه هنری گیلان به معرض نمایش و فروش می‌گذارد که درآمد حاصل از فروش عکس‌های این نمایشگاه به نفع مردم سومالی استفاده خواهد شد.

وی گفت: این عکس‌ها از مجموعه عکس‌های آلبومخانه‌ای که در کاخ گلستان نگهداری می‌شود، عکاسی شده و در کتابی در سال 88 نیز به چاپ رسیده است.

دلشاد با اشاره به اینکه این عکس‌ها مربوط به دوره قاجار است گفت: عکس‌های فوق از بناها و عمارتهای دوره قاجار در گیلان، پل ها و بازارهای محلی و بسیاری موارد دیگر است که نشانی از فرهنگ،شیوه های معماری و آداب و سنن گیلانیان در دوره قاجار به ویژه ناصرالدین شاه است.

دلشاد با بیان این مطلب که برخی از عکس‌های این مجموعه به صورت آنلاین در پایگاه اطلاع رسانی حوزه هنری گیلان به نمایش درآمده گفت: در این نمایشگاه بیش از 25 قطعه عکس در ابعاد 70 در50 ، 40 در 30 و 30 در 20 سانتی متر به صورت سیاه و سفید تا 14 مهر ماه در معرض دید علاقمندان قرار گرفته است و علاقمندان می‌توانند به صورت مجازی از نمایشگاه دیدن و خرید کنند.

مسئول واحد هنرهای تجسمی حوزه هنری گیلان گفت:علاقمندان بعد از انتخاب عکس‌‌ها در صورت خرید می‌توانند مبلغ مورد نظر را به صورت حضوری یا به شماره حساب 99999 شعبه مرکزی بانک ملی نزد جمعیت هلال احمر واریز و پس از تحویل فیش مربوطه عکس خریداری شده خود را دریافت کنند.

 

کد خبر 147245

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز