دوشنبه ۴ مهر ۱۳۹۰ - ۱۰:۲۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: ساماندهی،‌استخراج اطلاعات و اسکن تخصصی عکس‌ها و نگاتیوهای دوران دفاع مقدس موجود در استان‌های کشور با توافق متولیان امر انجام می‌شود.

به گزارش فارس، عباس میرهاشمی درباره مراحل ساماندهی عکس‌های انقلاب و جنگ تحمیلی که در انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس انجام می‌شود، گفت: ساماندهی و اسکن عکس‌های به جا مانده از دوران دفاع مقدس همچنان در انجمن دنبال می‌شود و بسیاری از سازمان‌ها و مؤسسات بزرگ که آرشیوی از عکس‌ها دوران دفاع مقدس دارند، خودشان وارد عمل شده و دست به اسکن این عکس‌ها زده‌اند.

وی درباره ساماندهی عکس‌هایی که در شهرهای مختلف ایران از دوران جنگ باقی مانده است گفت: بسیاری از استان‌های مختلف کشور برای ساماندهی عکس‌ها و نگاتیوهای باقیمانده از دوران دفاع مقدس ابراز علاقه کرده‌اند که این عکس‌ها و نگاتیوها در سازمان‌های بزرگ چند شهر از جمله اصفهان و همدان گردآوری و اسکن شده است و منتخبی از آن‌ها نیز در قالب کتاب منتشر شده است.

وی افزود: هم اکنون در حال بررسی عکس‌هایی هستیم که در استان آذربایجان و کرمانشاه وجود دارد.

میرهاشمی بر ادامه این کار در طول سال‌های آتی تأکید کرد و گفت: ساماندهی عکس‌ها و نگاتیوهای دوران دفاع مقدس واستخراج اطلاعات مربوط به آن کاری است که باید در طول سال‌های متمادی انجام شود و به مرور به منظور ساماندهی به سراغ نگاتیوها و عکس‌های موجود در دیگر استان‌های کشور نیز خواهیم رفت تا با توافق با سازمان‌ها و متولیان آن،‌ نگاتیوها را به انجمن منتقل کنیم و پس از استخراج اطلاعات و اسکن کردن، آن‌ها را برای چاپ آماده کنیم.

میرهاشمی همچنین درباره کتاب‌های زیر چاپ انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس هم گفت: کتاب"تبادل"در مرحله صحافی است و کتاب"زیر آتش"هم هنوز مجوز انتشار را نگرفته است.

انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس تاکنون چندین کتاب در قالب مجموعه کتاب‌های جنگ تحمیلی و مجموعه‌ کتاب‌های عکس با عنوان دفاع مقدس در استان‌های کشور منتشر کرده است که کتاب‌های عکس "زن در دفاع مقدس"،"خرمشهر" و "شهدا" جلدهای هفتم، هشتم و نهم از مجموعه کتاب‌های جنگ تحمیلی است که تاکنون منتشر شده است.

جلد اول تا ششم از مجموعه کتاب‌های جنگ تحمیلی با عنوان "جنگ تحمیلی،دفاع در برابر تجاوز"در سال‌های 1361 تا 1368 منتشر شده است و پس از وقفه‌ای 17 ساله،‌ در سال‌های 1385، 1387 و 1389 جلدهای هفتم، هشتم و نهم آن از سوی انجمن و با همکاری بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس منتشر شد.

کد خبر 146684

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز